پنگوئن‌ها نیز به دلیل گرمایش جهانی در معرض خطر انقراض هستند. محققانی که برای نجات این پرندگان تلاش می‌کنند، با ساخت پلی از ترازو و استتار آن، شیوه‌ای ابتکاری برای وزن‌کردن آنها به کار گرفته‌اند.

محبوبه عمیدی: یک ترازوی اختصاصی به کمک پژوهشگران آمده تا روند وزن‌کشی پنگوئن‌های جنوبگان را تسهیل کند. این پژوهشگران برای نجات پنگوئن‌های آدلای از خطر انقراض، روی عادات غذایی آنها تحقیق می‌کنند.

به گزارش تلگراف، این ترازوی سه‌تکه که از دید پنگوئن‌ها پنهان شده، در منطقه‌ای قرار گرفته که عبور از آن حیاتی بوده و مورد علاقه گروه پنگوئن‌ها است.

همانطور که در فیلم می بینید، این ترازو به شکل پل ساخته شده و با گام‌های پنگوئن‌هایی که از شکار ماهی‌ها یا شنا در دریا برمی‌گردند، شروع به کار خواهد کرد.

پنگوئن آدلای که می‌تواند تا عمق 152 متری شنا کند، حلقه‌های سفید کاملا مشخصی به دور چشم‌ها دارد، به شکلی که به نظر می‌رسد عینک غواصی زده است.

محققان به جنوبگان سفر کرده و در بخش‌هایی از آن ساکن شده‌اند تا بتوانند داده‌های متعددی برای شناخت بهتر زندگی گروهی پنگوئن‌های آدلای و عادات غذایی آنها کسب کند.

وزن‌کشی این پنگوئن‌ها به محققان کمک می‌کند میزان غذایی را که این پرندگان خورده‌اند، ارزیابی کنند. این سنجش به خوبی می‌تواند میزان سازگاری آنها با تغییرات در زیستگاه‌شان را نشان دهد.

به گزارش اتحادیه جهانی حفظ طبیعت، IUCN در سال 2009 پنگوئن‌ها در میان 18 گونه جانورانی که به دلیل تغییرات آب‌و‌هوایی کاهش جمعیت داشته‌اند در رده یازدهم و در لیست قرمز گونه‌های در معرض تهدید قرار دارند.

50173

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 120449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =