۴ نفر
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
فیلم | ای‌کاش حاتمی‌کیا از این فیلم دفاع می‌کرد

سیدعبدالجواد موسوی در قسمت جدید برنامه «بیرون از کادر» پیشنهاد می‌کند که حتماً به تماشای فیلم «آستیگمات» ساخته کارگردان جوان سینِما مجیدرضا مصطفوی بنشینید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدعبدالجواد موسوی در دو بخش به نقد و بررسی فیلم «آستیگمات»‌ پرداخته است. در نخستین ویدئو موسوی پیشنهاد می‌کند که حتما به تماشای این فیلم بروید و تاسف می‌خورد که چرا این فیلم از جشنواره فجر کنار گذاشته شد و فرصت مناسبی برای دیده شدن نیافت. 

«قسمت اول نقد و بررسی «آستیگمات»»

از زبان سیدعبدالجواد موسوی می‌شنویم: «وقتی با جمعی از دوستان فیلم را دیدیم اولین سؤالی که به ذهنمان رسید این بود که چرا فیلم در جشنواره حضور نداشت. ای کاش همانطور که حاتمی‌کیا از فیلم «شیار ۱۴۳» دفاع کرد و باعث شد که به جشنواره بیاید و دیده شود، کسی پیدا می‌شد و از این فیلم دفاع می‌کرد و باعث می‌شد که فیلم به جایگاهی که مستحق آن بود برسد.

با دیدن این فیلم برای هزارمین بار به من ثابت شد که خرد و ذوق و شعور و فهم و هنر را نباید در جشنواره‌ها و کارناوال‌ها رسمی و اداری جستجو کرد. کماکان همانطور که از قدیم می‌گفتند: «گنج را باید در خرابه جست»، باید خودمان بگردیم و اهالی هنر و تفکر را خودمان پیدا کنیم و خیلی نباید از رسانه‌ها و جشنواره‌های رسمی انتظار داشته باشیم که این استعدادها را به ما معرفی کنند. مدام دنبال علت می‌گردیم که چرا فیلمی مثل «هزارپا» میلیاردها می‌فروشد و فیلم‌های خوب مهجور می‌مانند یکی از دلایلش همین دستگاه‌های رسمی هستند که دامن می‌زنند به ابتذال و راه را بر هنرمندان می‌بندند، آن هم با دلایلی مانند اینکه بعضی از این صحنه‌ها مناسب نیست یا خشونت لفظی دارد و …»

در بخش دوم سیدعبدالجواد موسوی بیشتر به فیلم و داستان آن می‌پردازد: « من در جشنواره فجر سال گذشته «عرق سرد» و «تنگه ابوقریب» را پسندیدم اما اگر این فیلم در جشنواره حضور داشت قطعاً فیلم اول منتخب من می‌شد. فیلمی که قصه‌ها را درست و به قاعده مطرح می‌کند و کسی را جا نمی‌اندازد.»

در پایان پیشنهاد این است:‌ «نگذاریم این جوان در اکران این فیلم شکست بخورد و فکر نکند که اگر صاحبان رسمی جشنواره او را نادیده گرفتند ما هم او را نادیده می‌گیریم.»

«قسمت دوم نقد و بررسی «آستیگمات»»

قسمت‌های پیشین «بیرون از کادر» را در لینک‌های زیر دنبال کنید:
>> چرا ما خانم یایا را دوست نداریم؟
>> کاری که اصلاً درخور روزبه بمانی نیست
>> عرق‌سرد در روایت عبدالجواد موسوی در بیرون از کادر
>> هومن سیدی؛ کارگردانی که هیچ‌وقت راضی نیست
>> چرا رضا امیرخانی شهردار تهران نشود؟

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1208958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    3 0
    واقعا فیلم خوبی بود .
  • مصطفی IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    3 0
    کارشناس و کلیپ عالی بودند .. دست مریزاد
  • گلي US ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    1 11
    آقاي موسوي خدا شما رو براي انقلاب و اين نظام حفظ كنه الهي
  • حسین IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    7 0
    "ای کاش همانطور که حاتمی‌کیا از فیلم «شیار ۱۴۳» دفاع کرد و باعث شد که به جشنواره بیاید و دیده شود، کسی پیدا می‌شد و از این فیلم دفاع می‌کرد و ...." "کسی" رو در جمله بالا به "حاتمی کیا" تبدیل کردید و تو تیتر آوردید. باریکلا به این تغییر جملات در راستای منافعتون....
  • رضا هستم CA ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    0 0
    فيلم خوبي اما فيلم نامه منسجم نيست