پلاتوی نمایشنامه خوانی الف احداث می شود/ الف حامی هنر تبریز خواهد بود

مدیر موسسه بین المللی "الف" با اشاره به برنامه های متعدد این موسسه در عرصه فرهنگی، از احداث پلاتوی نمایشنامه‌ خوانی در این مجموعه تا یک هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، هومن بیگ نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به انعکاس عمومی جشنواره تئاتر صلح "الف" اظهار کرد: همواره مورد نقد و تحسین چهره های مطرح تئاتر استان قرار گرفتیم که همه آن ها را بدون تغییر در پیج ها نشر دادیم؛ زیرا دوست داشتیم این جشنواره برای مردم باشد و با کمک آنها برگزار شود.

مدیر موسسه بین المللی الف با بیان اینکه به مرحله ای رسیدیم که توانایی راه اندازی یک جشنواره را داریم، جشنواره ای که دوست داشتیم متفاوت جلوه کند، در خصوص همفکری هنرمندان در این مراسم اضافه کرد: هم اندیشی با اساتید تئاتر تبریز منجر شد تا طی جلساتی به این نتیجه رسیدیم که با انتخاب موضوع صلح جهانی کارهای متفاوتی می توانیم ارائه دهیم.

بیگ نژاد گفت: اولین جشنواره تئاتر صلح الف با استقبال رئیس فستیوال های اروپایی مواجه بود که برخی از گروه های نمایشی تبریز را برای فستیوال های خارجی دعوت کردند.

وی با بیان اینکه ستاد۲۰۱۸ از تصمیم برگزاری این رویداد بین المللی در تبریز استقبال کرد، اظهار داشت: به صراحت می توان گفت اگر حمایت ستاد ۲۰۱۸ نبود این جشنواره با موفقیت پیش نمی رفت.

بیگ نژاد با بیان اینکه با تصمیم اجرای جشنواره در تبریز اسپانسرهای تهران کناره گیری کردند، ادامه داد: با اینکه در روز اختتامیه سختی ها و مشقت های بسیاری کشیده بودم ولی تبریز را در خور شان این کهن شهر با فرهنگ و تمدن به مهمانان داخلی و خارجی معرفی کردم تا سربلند باشیم.

بیگ نژاد تشریح کرد: جشنواره الف در بدترین زمان ممکن اجرا شد زمانی که نه استاندار داشتیم و نه معاون سیاسی اجتماعی و این بزرگترین ضربه از نظر من بود، این برنامه در بدترین زمان ممکن همزمان با توهمات ترامپ اجرا شد که بیشتر سفیران برای رغبتی برای حضور در ایران نداشتند ولی با این همه با تمام مشکلات تمامی گروه ها را راضی ساخته و به این جشنواره آوردیم به طوری که ۷۰۰ اثر در نخستین مراحل به دبیر خانه فرستاده شده بود.

وی با یادآوری اینکه اجرای جشنواره هایی با تم مشخص و چارچوب بندی شده، سخت است، ابراز کرد: جشنواره الف نیز تم مشخص داشت و بازبینی هایی در راستای آن صورت گرفت که آثاری با مضامین صلح جهانی پذیرفته شده و در غیر این صورت رد می شد.

وی گفت: به افرادی که برای حمایت از موسسه خصوصی انتقاد می کنند، می گویم طبق اصل ۴۴ باید از بخش خصوصی حمایت شود اگر بخش فرهنگ اصل ۴۴ را مطالعه کنیم خواهیم دید که  این موضوع یکی از الزامات دولت به شمار می رود.

بیگ نژاد با بیان اینکه ۱۸ ماه قبل که مجتمع۲۹ بهمن را تحویل گرفتیم اولین شرکت بخش خصوصی نبودیم که برای فعالیت در حوزه فرهنگی وارد کار می شد، ادامه داد: پیش از ما هم این مکان وجود داشت و طبق روال قبل، موسسات خصوصی می تواند سالن ها را اجاره کرده و برنامه های فرهنگی را اجرا کنند.

وی ادامه داد: همانطور که می دانید طبق آیین نامه‌ی فرهنگ و ارشاد اگر کسی سنیمایی احداث کند هزینه پروژکتور و سیستم صوتی از شرکت سینماشهر پرداخت می شود ولی ما هنوز نتوانسته ایم هزینه هایمان را دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه تمام هدفمان در موسسه الف حمایت از گروه های هنری است، توضیح داد: با اعتماد به نفس کامل می توانم بگویم که تنها مجموعه فرهنگی در ایران هستیم که بدون هزینه سالن تمرین برای گروه های هنری می دهیم و در حد وسع به گروه های تئاتری کمک می کنیم و محال است که دست رد به سینه کسی بزنیم.

بیگ نژاد در رابطه با برنامه های موسسه بین المللی الف اضافه کرد: برای برگزاری کلاس آموزشی در این محل از اساتید پایتخت دعوت کردیم که ابتدا شدیدا مورد بغض و کینه هنرمندان بومی قرار گرفت، ولی در برابر همه این مشکلات ایستادگی کردیم تا در کنار اساتید تبریزی با دعوت بزرگان حوزه های مختلف علمی و فرهنگی از تهران، برای نیازهای آینده سرمایه گذاری کنیم.

هومن بیگ نژاد گفت: برخی از هنرمندان در ابتدا می پنداشتند که من از تئاتر هزینه بر می دارم ولی در مقابل این سخنان ایستادم و از حمایت هنر و هنرمندان دست نکشیدم.

وی با اشاره به موفقیت های این موسسه ابراز کرد: تاکنون حرکت های متفاوت در این موسسه رخ داده است، مثلا احداث پلاتویی برای نمایشنامه‌خوانی تا یک هفته دیگر افتتاح می شود از سری کارهای این موسسه به شمار می رود.

بیگ نژاد در پایان از انتشار فراخوان دوره دوم جشنواره تئاتر الف  طی ماه های آینده خبر داد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209814

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =