۰ نفر
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

چرا یادگرفتن زبان آلمانی محبوب است؟

آموزشگاه زبان ایرانمهر؛ موسسه‌ای معتبر در میان زبان آموزان
چرا یادگرفتن زبان آلمانی محبوب است؟

یکی از زبان های محبوب بین علاقمندان یادگیری زبان های خارجی، زبان آلمانی است. محبوبیت زبان آلمانی به دلایل مختلفی است.

یکی از زبان های محبوب بین علاقمندان یادگیری زبان های خارجی، زبان آلمانی است. به طور کلی زبان آلمانی دارای شباهت هایی (حداقل ظاهری) با زبان انگلیسی است. شرایط مناسب تحصیل در کشورهای آلمانی زبان، به خصوص آلمان دلیلی برای علاقمندی زبان آموزان به یادگیری زبان آلمانی است. علاوه بر این، ادبیات غنی این کشور و شباهت های آن (گاها) با ادبیات فارسی نیز دلیل دیگری برای محبوبیت زبان آلمانی است.

بدیهی است که تقاضا برای زبان آلمانی به اندازه انگلیسی نیست. به همین دلیل پیدا کردن مؤسسه های تخصصی آموزش زبان آلمانی شاید کار چندان آسانی نباشد.

در سال های اخیر با بالا رفتن تقاضا، موسسات بسیاری شروع به آموزش زبان آلمانی کرده اند. آموزشگاه زبان ایرانمهر یکی از این موسسات معتبر است که در میان زبان آموزان محبوبیت بالایی دارد. بسیاری از اساتید مشغول به کار در این آموزشگاه بسیار حرفه ای هستند و می توانند تمام نیازهای آموزشی زبان آموزان را برآورده کنند.کلیه دوره های آموزشی زبان آلمانی، برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به صورت خصوصی برگزار می­گردد؛ و تعداد جلسات در هفته و نحوه برگزاری آن ها بر اساس توافق دو جانبه آموزشگاه زبان ایرانمهر و زبان آموز صورت می­‌گیرد.

یادگیری زبان آلمانی

با پیشرفت تکنولوژی نرم افزارهای بسیاری برای آموزش زبان انگلیسی به بازار عرضه شده اند. با اینکه این نرم‌­افزارها نمی توانند جای کلاس و معلم را بگیرند، اما تحت شرایط خاص، شاید بهترین گزینه برای یادگیری زبان، همین نرم افزارهای زبان باشند. دو نرم افزار معروف یادگیری زبان، Rosetta Stone و Duolingo هستند. ممکن است این نرم افزارها برای نوشتن و یا مهارت گفتار بهترین نباشند، اما برای کسانی که وقت کافی برای یادگیری زبان ندارند و یا به هر دلیلی قادر به شرکت در کلاس نیستند، گزینه های خوبی به حساب می آیند. البته این دو برنامه در کنار هر کلاسی می توانند کمک بسزایی در یادگیری و پیشرفت زبان آموز داشته باشند.

زمان یادگیری زبان آلمانی

مدت زمان یادگیری زبان برای هر زبان آموز متفاوت است. به طور کلی برای زبان آموزان، هدف نهایی مدرک B2 و C1 است.  B2 همان Upper Intermediate (فوق متوسطه) و C1 همان Advanced (پیشرفته) است.

برای یک زبان آموز مبتدی، یک سال و نیم زمان، شاید منطقی باشد. اما برای دوره های فشرده شاید بتوان در هشت ماه به سطح    B2 رسید. لازم به تذکر است که این تخمین خوشبینانه است و معمولا زبان آموزان به زمان بیشتری نیاز دارند.

اگر هدف شما از یادگیری زبان، مهاجرت و یا تحصیل است و اگر وقت کافی دارید، بهترین راه، اختصاص وقت کافی و لازم برای گرفتن مدرک است. هر چند، مدرک زبان به تنهایی کافی نیست و برای زندگی و معاشرت با مردم یک کشور که زبان کاملا متفاوتی دارند، بهتر است وقت کافی برای یادگیری زبان صرف شود. بازه زمانی یک و نیم تا دو سال مدت زمان معقولی است.

کتاب های آموزش زبان آلمانی

کتاب های آموزش زبان آلمانی به بازار عرضه شده اند. طبیعی است که هر کتاب از کتاب های قبلی خود به روزتر باشد. اما همیشه کتاب جدیدتر لزوما کتاب بهتری نیست. البته با توجه به مدت زمانی که برای تهیه و نوشتن یک کتاب صرف می شود، شاید بی انصافی باشد اگر بگوییم یک کتاب خاص مطلب و محتوای ارزشمندی برای ارائه ندارد. از کتاب هایی که در حال حاضر در کلاس های زبان آلمانی تدریس می شود، می توان گفت برای دوره های مبتدی تا متوسطه، سری کتاب های  Menschenو برای دوره های نیمه پیشرفته تا پیشرفته، سری کتاب های  Sicher  از بیشترین محبوبیت در بین زبان آموزان و اساتید برخوردار هستند.

از کتاب های دیگر که قدیمی تر هستند و در برخی موسسات ممکن است تدریس شوند، به سری Studio،  Tangram Aktuell می توان اشاره کرد. در آخر باید گفت که کتاب های آموزش زبان، مکالمه محورتر و کاربردی تر شده اند و این روند به احتمال زیاد ادامه پیدا خواهد کرد. این تغییر در کتاب ها به دلیل تغییر در نحوه و شیوه ی تدریس در سال های اخیر بوده است که در آن زبان آموز اهمیت بیشتری دارد و کلاس های آموزش زبان از محوریت مدرس به سمت زبان آموز محور بودن تغییر کرده اند. این تغییر رویه، مسلما برای زبان­آموزان بهتر است و آن ها را برای برقراری ارتباط با دیگران آماده می کند.

با ثبت شماره تلفن خود، از مشاوره رایگان کارشناسان آموزشگاه زبان ایرانمهر بهره‌مند شوید

مشاوره رایگان

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209884