۶ نفر
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
غوغای عکاسان در ۱۰ روز/ عکس

عکاسان ایران، برای هفتمین بار دور هم جمع شدند تا با آثار خود، غوغا به‌پا کنند و علاقه‌مندان را به خانه هنرمندان بکشانند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفتمین دوره همایش ۱۰ روز با عکاسان ایران با شعار «عکاسی ایران، نگاهی به خود، نگاهی به جهان» با حضور هادی مظفری، مدیر دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیف‌الله صمدیان، رییس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران، مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان، مجید ناگهی دبیر همایش و خانواده بزرگ عکاسان و هنرمندان، شامگاه چهارشنبه ۱۴ آذر در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرد.

سیف‌الله صمدیان، رییس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران در افتتاحیه این مراسم گفت: «امیدوارم این ۱۰ روز که همایش در خانه هنرمندان ایران یعنی خانه امن فرهنگ و هنر برگزار می‌شود، پشتِ هم و همراه یکدیگر باشیم. در برگزاری همایش ۱۰ روز با عکاسان، هفت انجمن عکاسی مشارکت دارند. با وجود تفاوت‌هایی که در کار آنها و رویکرد به عکاسی وجود دارد، چکیده‌ای از فعالیت سالانه خود را در این رویداد منعکس می‌کنند. دورهم جمع شدن هفت شاخه از یک رشته هنری بسیار زیباست و امیدوارم که هفتمین دوره همایش؛ ماندگارتر و موفق‌تر نسبت به دوره‌های قبل باشد.»

او افزود: «امیدوارم که رویداد ۱۰ روز با عکاسان که امسال شاهد برگزاری هفتمین دوره آن هستیم، ماندگار باشد و دولت از انجمن‌ها حمایت کند و از این به بعد شاهد این باشیم که دوسالانه‌ها در زمان خودشان برگزار شوند.»

این هنرمند سپس به تفاهنامه مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن عکاسان ایران اشاره کرد و این رویداد را از اتفاقات نادر در حوزه هنرهای تجسمی در ایران دانست.

در ادامه، مجید رجبی‌معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران نیز گفت: «با وجود شرایط خاص فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و حتی وضیعت سیاسی کشور٬ مردم با فشارهای بسیاری روبرو هستند و حفظ هویت و وحدت ملی و شناخت ظرفیت و توانمندی‌های مردم ایران از هر زمانی مهم‌تر است و انتخاب شعار عکاسی ایران و نگاهی به جهان انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای است.»

او سپس ابراز امیدواری کرد رویدادهای تجسمی با حمایت مرکز هنرهای تجسمی تداوم پیدا کند.

در پایان مراسم افتتاحیه، مجید ناگهی، دبیر همایش و خانواده بزرگ عکاسان و هنرمندان، ضمن قدردانی از تمام عکاسان و فعالان حوزه عکس برای همکاری با برگزاری هفتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان، گفت: «در این دوره ۱۰۰ برنامه، ۱۰۰ مهمان، ۱۰۰ کارشناس و نزدیک ۳۰۰ عکاس  همکاری داشته‌اند و حدود ۴۰۰ عکس روی دیوار رفته است. این برنامه می‌تواند در طول ۱۰ روز حرکت و انرژی برای سال آینده باشد.»

ناگهی سپس از حاضران دعوت کرد تا از آثار به نمایش درآمده در گالری‌های خانه هنرمندان دیدن کنند.

هفتمین دوره این همایش در بخش‌های مختلف و متنوعی چون نمایشگاهی، نشست‌های تخصصی، سخنرانی، به سوی نگاه شخصی، کارگاه و در جستجوی راهی نو از چهارشنبه ۱۴ آذر تا ۲۳ آذر میزبان هنردوستان و علاقه مندان به هنرهای تجسمی به ویژه عکاسی است.

۵۷۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =