آیا خزر با انتقال آب به سمنان خشک می‌شود؟

ایسنا نوشت:رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران گفت: باید راهکار مناسب و بهتری به جای انتقال آب خزر مانند مدیریت، مهار و کنترل مصرف آب در سمنان انجام شود.

علی اسماعیلی  با اشاره به اینکه صحبت های رئیس جمهور در زمینه انتقال آب خزر به سمنان اظهار کرد: رئیس جمهور باید اجازه دهد مدیران اجرایی که مسئول و متولی این موضوع بسیار مهم هستند نظر کارشناسی خود را ارائه دهند. 

وی با بیان اینکه همه ما نسبت به دریای خزر دغدغه داریم، تصریح کرد: حوضه آبخیز دریای خزر، دریای آزاد نیست که بخواهیم آب آن را بگیریم و همچنان اضافه بماند. 

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران در ادامه گفت: دریای خزر چیزی شبیه دریاچه ارومیه در مقیاس بزرگتر است؛ در صورت برداشت از این دریاچه بسته با کم شدن آب آن رو به رو و مشکلات اساسی در حوزه های مختلف را شاهد خواهیم بود. 

  وی با اشاره به اینکه انتقال آب دریای خزر به سمنان باعث مشکلات زیست محیطی این استان می‌شود، خاطر نشان کرد: کارشناسان محیط زیست باید مشکلاتی که در مسیر انتقال لوله از منطقه مازندران به سمنان و همچنین شیرین سازی آب و غیره را مورد بررسی قرار دهند و بعلاوه خسارت‌های احتمالی نیز در نظرگرفته شود. 

اسماعیلی با بیان اینکه پس از انجام انتقال باید همه جوانب در نظر گرفته شود، تصریح کرد: باید راهکار مناسب و بهتری به جای انتقال آب مانند مدیریت، مهار و کنترل مصرف آب در سمنان انجام شود. 

وی با بیان اینکه هنوز مدیریت صحیح مصرف آب در سمنان صورت نگرفته است، اظهار کرد: با نظر رئیس جمهور در مورد انتقال آب دریای خزر به سمنان مخالف هستم و از وزیر مربوطه سوال خواهم کرد.
 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1210561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =