هوآوی با اپراتورهای سراسری همکاری می‌کند تا به ساختار شهر 5G سرعت ببخشد

هوآوی میزبان نشست Techcity باموضوع «شهر فناوری 2019، پیش به سوی نسل پنجم» بود که ساخت پوشش مداوم 5G با همکاری اپراتورها را در دستور کار خود قرار داده است.

 هوآوی با اپراتورهای سراسری همکاری می‌کند تا به ساختار شهر 5G سرعت ببخشد انتظار می‌رود ترکیب شبکه و ابتکار در صنعت عمودی(vertical industry) به شکل‌گیری این شهر منجر بشود. اپراتورهای پیشروی موبایل درسطح جهان، تحلیل‌گران و شرکای صنعتی گردهم آمدند تا در مورد دغدغه‌ای مشترک بحث کنند و به یک توافق اصولی در زمینه «افزایش سرعت ساختار شهر 5G» برسند.

TechCity 2019 در سه جهت عمده متمرکز است و همکاری عمیقی با اپراتورها دارد تا به ساختار شهر 5G سرعت ببخشد. به واسطه زنجیره صنعتی نقطه به نقطه رایج، سرویس 5G اکنون درک شده است و واقع‌گرایانه‌ترین سرویس، eMBB است. توسعه 5G به سه جنبه اصلی احتیاج دارد: اول استانداردهای فنی است، دوم تخصیص فرکانسی یا spectrum allocation است، و سوم تاسیس یک اکوسیستم 5G است. در این جلسه، ژو یوفنگ Zhou Yuefeng، کارمند ارشد بازاریابی خط تولید شبکه بی‌سیم هوآوی با دقت افق پیشرفت و مفهوم TechCity 2019 را توضیح داد و به این موضوع اشاره کرد که ساخت شهر 5G به اپراتورها کمک می‌کند تا از ظرفیت‌های شبکه‌های موجود بیشینهاستفاده را ببرند، مصرف پهنای باند را بهینه کنند و سرویس‌های تازه‌ای را کلید بزنند. افزایش توانایی درک تجاری که شامل سه شاخه عمده می‌شود: طیف فرکانسی کامل برای تکامل 5G، بیشینه‌سازی کارایی مصرف فرکانس، کسب و کار جدید و تجربیات نو به سوی نسل پنجم؛ از LTE و فناوری واسط تازه نسل پنجم برای ساخت اکوسیستم 5G استفاده می‌کند.

طیف فرکانسی کامل  برای تکامل نسل پنجم، بیشینه‌سازی کارایی بهینه فرکانس

شبکه نسل پنجم یک شبکه سه‌بعدی چندفرکانسی خواهد بود. ویژگی رقابتی بودن شبکه‌های نسل پنجم به استفاده از ظرفیت تمام باندهای فرکانسی احتیاج دارد تا رقابت‌پذیری کلی به وجود بیاید. هدف نسل پنجم باند جدید NR(طیف رادیویی جدید) و تکامل LTE stock band است. از جنبه ترکیب فرکانسی، رقابت‌پذیری شبکه نسل پنجم معادل رقابت‌پذیری فرکانسی تازه برای نسل پنجم نیست، اما دربردارنده شبکه‌ای چندفرکانسه و چند حالته با موجودیت مشترک LTE و NRاست. بنابراین تکامل شبکه LTE با سرعت بالا، بنیان اصلی شبکه عصر 5G خواهد بود. طیف فرکانسی در اینجا به نسل پنجم ارتقا خواهد یافت. هدف نهایی،چه از طریق فناوری LTو چه از طریق فناوری NRاین است که کارایی فرکانسی بیشینه شود.

در ده سال آینده، شبکه هدف، حامل همزیستی LTE و NR خواهد بود. بنابراین باید پوشش موثر LTE افزایش پیدا کند و کاربران 2G و 3G را به سوی مهاجرت به 4G تشویق کرد. در عصر 5G ، سه «سقوط صفر» (داده، صدا و اینترنت اشیا) درک خواهد شد. بنابراین اپراتور باید به هدف بحث «سقوط صفر» جامه عمل بپوشاند و شبکه پایه سرویس LTE و NR را به طور کامل عرضه کند.

کسب و کار جدید و تجربیات جدید با 5G

پیشرفت فناوری نسل پنجم به کسب‌وکار eMBB رونق می‌بخشد. براساس اطلاعات سکوی TechCity، هواوی و اپراتورها و همچنین دولت، از اپلیکیشن محلی‌سازی 5G eMBB استفاده خواهند کرد و یک شهر هوشمند دیجیتال خواهند ساخت.

«پایانه هوشمند، خط تولید گسترده، اپلیکیشن ابری» مدل‌های کسب کار نمونه در عصر نسل پنجم است، و Cloud AR/VR مهم‌ترین سرویس eMBB در نسل پنجم خواهد بود که می‌تواند برای بازی‌ها، آموزش و پرورش، تدارک دیدارها و ... مورد استفاده قرار بگیرد و به نوعی تبدیل به سناریوی اپلیکیشن ایکس گردد.

ژو یوفنگ، کارمند ارشد بازاریابی هواوی در این زمینه اعلام کرد: «موفقیت فنی و موفقیت تجاری غیرقابل تفکیک هستند. ابتکار در به‌کارگیری شبکه‌ها با این هدف انجام می‌گیرد تا جامعه‌ای داشته باشیم که به صورت بهتری با هم در ارتباط هستند. همچنین می‌خواهیم اپراتورها به صورت روبه‌رشدی با یکدیگر همکاری داشته باشند.

توسعه و پیشرفت فناوری نسل پنجم، منازل بی‌سیم را بیش از پیش رایج می‌کند و شبکه‌های دیجیتالی تقسیم شده را حذف می‌کند. WTTx بخش بسیار مهمی از راهبرد پهن باند ملی است. هوآوی سرویس فیبر روی هوا (در سطح فیبر) براساس تقاضا را پیشنهاد داده است که یک راهکار دسترسی پهن باند بدون سیم است. کانادا، فنلاند و سایر کشورها به طور موفقیت‌آمیزی CPE را بر روی شبکه‌های نسل پنجم مستقر کرده‌اند و برای کاربران تجربه شبکه خانگی فیبر-وار را محقق ساخته‌اند.

ساخت اکوسیستم نسل پنجم با استفاده از LTE و واسط فناوری جدید نسل پنجم

هواوی برای رویارویی با آینده، به طور مشترکی اکوسیستم‌های نسل پنجم را با اپراتورها و شرکا می‌سازد و مشارکت مثبتی در صنعتی‌سازی نسل پنجم از طریق مزایای بلندمدت رزرو فناوری و پلتفرم‌های مشارکت صنعتی برای رسیدن به جهانی با سطح ارتباطات بالاتر و بهتر دارد.

از دیدگاه همکاری دولتی، اپراتورها می‌توانند با شرکا همکاری داشته باشند تا منابع عمومی دولتی (مانند فرکانس‌ها، سایت‌ها و سایر منابع) هدایت شود و به صورت بهتری در اختیار عموم قرار گیرند.

از جنبه صنعتی، نسل پنجم موفقیتی تجاری خواهد بود و اپراتورها می‌توانند زنجیره صنعتی را رونق ببخشند، بسیاری از اپلیکیشن‌های تجاری را به هم متصل کنند و مخصوصا صنایع محلی را از این قابلیت بهره‌مند سازند.

از جنبه تصدیق و تایید و به‌کارگیری یک فناوری نو، اپراتورها باید ساختار هزینه‌ای خود را تغییر دهند تا با تقاضا و خواسته‌های سرویس‌های جدید نسل پنجم تطابق پیدا کند. برای مثال، OSS که فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی است می‌تواند شبکه‌های هوشمند تقریبا ثابت فعلی را هوشمند سازد و شبکه‌ای خودکار را برای نسل پنجم ارائه دهد و به تجاری‌سازی عصر نسل پنجم کمک کند.

نسل پنجم یا 5G بازاری داغ دارد و پیش‌بینی می‌شود از سال 2020 و پس از آن مورد توجه هرچه بیشتر جهانیان واقع شود. نسل پنجم، به طور قابل توجه و عمیقی شکل جوامع را دستخوش تغییر خواهد کرد. تقاضاهای هرچه بیشتر و تازه‌تر، به فناوری‌ها، استانداردها، صنایع، و اکولوژی نوین منجر می‌شود. این توسعه اجتناب‌ناپذیر فناوری و ماموریت 5G است!

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1210583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =