طلب ۱۰ میلیارد تومانی برخی بیمارستان‌های اصفهان از بیمه‌ها

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان مهم ترین مشکل بیمارستان‌های خصوصی را تامین حقوق پرسنل استخدامی برشمرد و گفت: این بیمارستان‌ها کمبود نقدینگی دارند و این در حالی است که بسیاری از بیمارستان‌های ما از بیمه طلب‌هایی تا ۱۰ میلیارد تومان دارند.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، عباسعلی جوادی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اصفهان اظهار داشت: مطابق کارشناسی‌های انجام شده ما در ۱۰ سال آینده کمبود ۶ هزار تخت بیمارستانی را شاهد خواهیم بود و این یکی از مهم‌ترین مشکلات ماست.

وی با بیان اینکه کمتر از ۳۵ درصد تخت‌های بیمارستانی اصفهان از بخش خصوصی است در حالیکه این آمار باید ۵۵ درصد باشد، ابراز داشت: نیازمند اضافه کردن تخت‌های بیمارستانی توسط بخش خصوصی هستیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان مهم ترین مشکل بیمارستان‌های خصوصی را تامین حقوق پرسنل استخدامی برشمرد و گفت: این بیمارستان‌ها کمبود نقدینگی دارند و این در حالی است که بسیاری از بیمارستان‌ها ما از بیمه طلب‌هایی تا ۱۰ میلیارد تومان دارند.

وی با بیان اینکه بیمه‌ها نیز خود در تامین منابع مالی خود مشکل دارند، بیان داشت: یکی از مشکلات موجود تجاری بودن سند بیمارستان‌هاست که باید این رویه را با کمک مسئولان تغییر دهیم.

در ادامه رئیس کمیسیون داروسازی سازمان نظام پزشکی اصفهان گفت: داروهای ایرانی باکیفیت هستند و حتی از داروهای خارجی هم بهتر هستند، صنعت داروسازی از همان منابعی تأمین مواد اولیه دارد که شرکت‌های خارجی هم مواد اولیه خود را تأمین می‌کنند، بیش از ۹۲ درصد داروی مصرفی را خودمان تأمین می‌کنیم.

 غلامحسین صادقیان افزود: نبض اقتصادی داروخانه‌ها خوب نمی‌زند، داروخانه نیاز به گردش اقتصادی مناسب دارد و اگر تعادل بین دریافت و پرداخت نباشد در تأمین دارو برای مردم مشکل پیدا می‌کند.

عضو هیأت‌مدیره سازمان نظام پزشکی اصفهان افزود: بخشی از هزینه دارو را مردم و بخشی را سازمان‌های بیمه‌گر باید پرداخت کنند، اگر بین زمان پرداخت بدهی سازمان بیمه‌گر به داروخانه و پرداخت داروخانه به شرکتهای پخش فاصله بیفتد و تعادل وجود نداشته باشد داروخانه‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.

رئیس کمیسیون داروسازی سازمان نظام پزشکی اصفهان با اشاره به این‌که سن بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها بیش از ۶ ماه است، این در حالی است که زمان بازپرداخت به شرکت‌های پخش خیلی کوتاه شده است، گفت: بر اساس قانون مصوب ۹۳.۱۲.۰۴ سازمان‌های بیمه‌گر خدمات درمانی موظف هستند ۶۰ درصد فاکتورهای طرف قرارداد را تا دو هفته پرداخت و بقیه را تا ۳ ماه پرداخت کنند، در غیر اینصورت باید به نرخ اوراق مشارکت جبران کنند.

46

.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1210698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =