شکوری‌راد: کنشگران سیاسی امنیت ندارند

ایرنا نوشت: دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با بیان این که کشور از نظر امنیت عمومی در وضعیت خوبی به سر می برد گفت: امنیت عمومی در مجموع خوب است و مردم نسبت به مال و زندگشان امینت دارند اما امنیت کنشگران سیاسی هنوز در کشور مختل است.

علی شکوری راد شامگاه یکشنبه در جمع فعالان سیاسی خوزستان در اهواز اظهار داشت: ما به عنوان کنشگران حزبی نباید مثل عامه باشیم، برای یک کنشگر حزبی دنباله روی از مردم خطاست.
او تاکید کرد:حزب تشکیل شده تا بتوانیم عمیق تر از آنچه مردم فکر می‌کنند، فکر کنیم و دور اندیشانه تر از مردمی که حرف می زنند، حرف بزنیم و برای معضلات راهکار ارایه دهیم در واقع حزب باید افکار عمومی را بسازد نه اینکه دنباله رو افکار عمومی باشد.
دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با اشاره به این که افکار عمومی امروز سرخورده و ناامید است بیان کرد: با همه این ها وضعیت ما در سال آینده بهتر خواهد بود و ناامیدی و سرخوردگی سال دیگر به این شدت نیست.
او توضیح داد: اگر جامعه ای سرخورده و منفعل باشد دیگر منشا تحول نخواهد بود، جامعه باید سرزنده و پویا باشد، از یک جامعه سرخورده هیچ تحولی نمی‌توان انتظار داشت.
دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با اشاره به حوادث دی ماه سال گذشته بیان کرد: این حادثه 2 پیام داشت اول اینکه اعتراضات خیلی عمیق و فراگیر بود به طوری که حاکمیت آنها را شنید و در پیام رهبری نیز آمد.
شکوری راد گفت: پیام دوم این حادثه این است که مردم وقتی مشاهده کردند که این حرکات اعتراضی به خشونت گرایید به آن نپیوستند و این اتفاق نشان از بلوغ اجتماعی مردم داشت، یعنی آگاهی در بین مردم به حدی رسیده بود که مردم مصلحت خودشان و کشور را در نظر داشتند و هیجان زده نشدند تا به این حرکت های کور خشونت آمیز بپیوندند.
او گفت: وقتی اعتراضات شروع شد جریانات برانداز وارد صحنه شدند و عده ای شعار سقوط و فروپاشی دادند.
او افزود: کار اپوزسیون دست نشانده، رادیکال کردن فضا برای به دام انداختن نیروهای سیاسی است.

او یادآور شد: بسیار روشن است اگر در کشور انقلابی دیگر رخ دهد قطعا از انقلاب اسلامی ایران اصیل تر و فراگیرتر نیست و دستاورد آن معلوم نخواهد بود بنابراین اگر بخواهیم کاری کنیم ابتدا باید افقی را پیش روی خود ببینیم و بدانیم که براساس آن افق چه می‌کنیم و به چه دستاوردی دست پیدا می کنیم.
شکوری راد بیان کرد: فرق ما به عنوان کنشگران حزبی با کنشگران سیاسی غیرحزبی اعم از دانشجویان، روزنامه نگاران و روشنفکران این است که ما باید نتیجه گرا باشیم لذا نمی‌توانیم به دستاورد فکر نکنیم.
وی بالاترین سطح سیاست ورزی را نتیجه گرا بودن دانست و گفت: فعالیت سیاسی کنشگر حزبی باید معطوف به نتیجه و دستاورد باشد، اما یک روزنامه نگار، دانشجو یا روشنفکر فقط حرف درست را می زند بعد از آن هر اتفاقی می تواند بیفتد چراکه رسالت آن ها لزوما نتیجه گرایی نیست.
دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی افزود: برای ما کاملا روشن است که در کجای مسیر قرار داریم و چه باید بکنیم ولی ممکن است برای توده مردم به این وضوح مساله روشن نباشد، مردم به زندگی و وضعیت خودشان نگاه می‌کنند، اگر وضعشان خوب باشد راضی هستند و اگر خوب نباشد ناراضی اند و حتی ممکن است ندانند که چرا وضعشان بهتر یا بدتر شده است.
وی یادآور شد: به عنوان مثال یارانه های دولت احمدی نژاد مردم را راضی کرد در حالی که مشخص بود این روش ساختار اقتصادی کشور را تخریب می‌کند.
شکوری راد گفت: ما به عنوان کنشگران سیاسی حزبی باید به مسایل عمیق تر و دوراندیشانه تر نگاه کنیم چراکه نسبت به کاری که می کنیم مسئولیت داریم و بر همین اساس است که اکنون نسبت به کارهایی که در گذشته کردیم احساس رضایت مندی داریم.
 

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1211160

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =