اهدای ۹ هزار و ۲۵۰ عدد کلاه ایمنی رایگان به موتورسواران اردبیل

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:در جهت ترویج فرهنگ رعایت قانون ۹هزار و۲۵۰عدد کلاه ایمنی رایگان بین موتورسواران استان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، علی رحمتی بیان کرد: یکی از طرح های مهم حوزه حمل ونقل استان اجرای طرح ایمنی راکبان موتور سواران است که این طرح از سال ۹۱ در قالب همایش های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی در مناطق هدف استان اجرا می شود و تا به امروز نیز بیش از ۹هزار کلاه ایمنی و شبرنگ رایگان به موتور سواران اهدا شده است.

عضو شورای اداری استان با اشاره به اینکه در هفت ماهه امسال ۱۳۱ نفر تلفات در جاده های استان داشتیم اظهارداشت:از این میزان تلفات ۱۷ موردآن مربوط به موتور سواران است که سهم شهرستان نمین از این تلفات ۳درصد می باشد.

رحمتی با بیان اینکه استفاده نکردن از کلاه ایمنی در بیشتر تصادفات منجر به فوت شده و گاهی اوقات نیز هزینه های بسیاری را برای خانواده ها متحمل کرده است افزود:فقط در هشت ماهه امسال بیش از ۸۵۰ عدد کلاه ایمنی به موتور سواران استان در روستاهای حاشیه راه اهدا شده است.

وی نداشتن کلاه ایمنی، استفاده ناصحیح از موتور( بصورت تک چرخ زدن) ،حمل موتور دیگر، استفاده از موتور در پیاده رو و برخلاف جهت حرکت کردن را از عمده تخلفات موتورسواران عنوان کرد وگفت: اکثر تصادفات وفوتی ها بعلت عدم رعایت قوانین و نداشتن کلاه ایمنی در اثر ضربه به سر بوده است.

عضو شورای ترافیک استان ایمن سازی مدارس حاشیه راهها، بحث ادوات کشاورزی و آموزش عابرین پیاده را از دیگر اقدامات این اداره کل در جهت ارتقاء ایمنی شهروندان برشمرد وتصریح کرد:هدف از اجرای این اقدام فرهنگی، تشویق وترغیب مردم و موتورسیکلت سواران در جهت رعایت قانون ومقررات و حفظ وتامین هرچه بیشتر امنیت وسلامت رانندگان می باشد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان صبح امروز نیز در همایش ارتقاء ایمنی راکبان موتورسیکلت در بخش عنبران شهرستان نمین  ۱۵۰ عدد کلاه ایمنی وشبرنگ رایگان به موتورسواران این شهرستان اهدا کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1211681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =