فراخوان یازدهمین جشنواره تئاتر مردم در مراغه منتشر شد

ایرنا نوشت: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه از انتشار فراخوان دریافت آثار یازدهمین جشنواره شهرستانی جشنواره تئاتر «مردم» مراغه خبرداد.

احمد دادرس فیاض افزود: باتوجه به برگزاری موفق ١٠ دوره ای این در شهرستان، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یازدهمین دوره این جشنواره نیز برگزار می‌ شود.
وی ادامه داد: فراخوان این جشنواره در بخش های تئاتر صحنه ‌ای، خیابانی، محیطی، نمایشنامه ‌خوانی، نمایش رادیویی، دانشگاهی و دانش‌ آموزی منتشر شده است.
وی اضافه کرد: شرکت در این جشنواره برای تمامی هنرمندان، هنرجویان و علاقه مندان آشنا به هنرهای نمایشی این شهرستان آزاد بوده و متون پیشنهادی می ‌تواند از نویسندگان ایرانی و یا خارجی نیز باشد.
دادرس فیاض گفت: با توجه به مبانی فرهنگ و هویت بومی، موضوعات آثار در این جشنواره با محوریت آیین ‌ها و نمایش های ایرانی و مسائل اجتماعی عصر حاضر و نیز توجه به شعار سال با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» با رویکردهای دینی و اجتماعی خواهد بود.
وی افزود: مهلت ارسال و ارائه آثار به دبیرخانه این جشنواره تا پنجم دی ماه امسال خواهد بود.
وی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و هنری این منطقه ادامه داد: مراغه یکی از قطب های بسیار مهم نمایش در استان بوده و وجود پتانسیل های بسیار بالا در این بخش، نشان دهنده این موضوع است.
وی اضافه کرد: این دوره از جشنواره از بیست و چهارم الی بیست و ششم بهمن ماه ٩٧ در این شهرستان برگزار می شود.
وی افزود: با توجه به هماهنگی های انجام شده و با هدف افزایش و جذب مخاطبان، نمایش‌ های این دوره از جشنواره علاوه بر تالار صوفی در محل دانشگاه مراغه و دانشگاه اسلامی این شهرستان نیز به روی صحنه خواهد رفت.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1212265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =