بهسازی ۱۰۳ کیلومتر راه روستایی در استان اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در بحث راه‌های روستایی احداث نداریم، بلکه بیشتر بهسازی بوده و  در ۹ ماهه ی سال جاری ۱۰۳ کیلومتر از راه‌های روستایی بهسازی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، محبوب حیدری در نشست خبری مدیران شورای حمل ونقل استان با اصحاب رسانه اظهار کرد: با اینکه امسال ۱۹ کیلومتر بزرگراه در اردبیل احداث شده است، اما این استان نیاز به احداث ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه دارد که برای تدام این کار و ایجاد بزرگراه های مورد نیاز استان به ۳ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: بودجه حوزه راه و شهرسازی  استان امسال نسبت به سال قبل سه برابر افزایش داشته و بودجه سال ۹۸ نیز درحال تدوین و نهایی شدن است. 

حیدری اضافه کرد: در حوزه بازآفرینی ۶۲ پروژه انجام یا درحال انجام، ۲۳ پروژه جاری درحال انجام، ۲۴ پروژه جدید و ۱۵ پروژه اقدام مشترک داشته‌ایم که برنامه‌های بازآفرینی در شهرهای بالای ۵۰هزار نفر و محلات بالای ۱۰ هزار نفر ازاولویت‌های بازآفرینی است.

 وی با اشاره به کمبود بزرگراه در استان اردبیل، گفت: استان نیازمند احداث ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در شمال استان مطالعات بخشی از راه گرمی و بیله‌سوار  انجام شده است که امیدواریم ظرف پنج ماه آینده مطالعات همه راه‌های استان پایان یابد و نیازمندی‌های راه‌ها شناسایی شود تا اقدامات لازم برای آنها صورت پذیرد.
حیدری در خصوص عملکرد اداره راه و شهرسازی گفت: در حوزه راه و شهرسازی و معماری ۲۹ شهر داریم که ۲۲ شهر دارای طرح تفضیلی، ۲۳شهر دارای طرح جامع، ۶ شهر دارای طرح هادی و ۴ شهر دارای طرح ناحیه ای هستند.

وی افزود: در حوزه بازآفرینی و مسکن که از برنامه‌های اصلی دولت است، مطالعات شهرهای اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال  انجام شده است و مطالعات فاز یک مطالعات بازآفرینی شهرهای بیله سوار ، نمین و سرعین و گرمی صورت پذیرفته که امیدواریم فاز دو این مطالعات نیز هر چه زودتر انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در خصوص بازآفرینی ۶۲ پروژه در حال انجام، ۲۴ پروژه جدید و در حال انجام، ۱۵ پروژه اقدام مشترک و ۲۳ پروژه جاری در حال انجام وجود دارد.

حیدری ادامه داد: برنامه‌های بازآفرینی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر و محلات بالای ۱۰ هزار نفر در اولویت‌های است.

وی بیان کرد: در بحث راه‌های روستایی احداث نداریم، بلکه بیشتر بهسازی بوده و  در ۹ ماهه ی سال جاری ۱۰۳ کیلومتر از راه‌های روستایی بهسازی شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1212338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =