انتقاد راغفر از الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت: کلی‌گویی و انتزاعی است

ایرنا نوشت: حسین راغفر اقتصاددان معتقد است: الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت هنوز در جایگاهی قرار نگرفته است که راهنمای عمل سیاست گذاران کشور شود و در زمان حاضر با این جایگاه فاصله زیادی دارد.

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا عصر پنج شنبه در حاشیه دوازدهمین همایش پیشگامان پیشرفت مرکز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت افزود: با توجه به اینکه الگو هنوز نیاز به کار کردن دارد، دوستان و اساتید بر روی سند در حال کار و در تلاش هستند که نقطه نظرات صاحب نظران را برای ارتقای الگو دریافت کنند.

وی افزود: با تلفیق نظرات جمع آوری شده یک چارچوب عملیاتی تر برای اجرا فراهم خواهد شد. اگرچه می گوییم سند پیشرفت چارچوب نظری است اما باید با واقعیت های جامعه هم انطباق داشته باشد و در یک فضای انتزاعی نمی توان برای جامعه نسخه پیچید.  

راغفر در مورد سطح مقالات ارائه شده، گفت: سطح مقالات نشان داد که تجربه جوان ها به مسائل واقعی اقتصاد کشور مثل؛ تولید، مشکلات بانک ها و... نزدیک است و این جای امیدواری دارد.
عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا در پاسخ به این سوال که چرا در حوزه برنامه نویسی و نظری موفق هستیم اما در حوزه اجرا نه چندان، افزود: در حوزه نظری هم آنچنان موفق نبوده ایم. در واقع آن چیزی که در برنامه ها مختلف آورده ایم خیلی کلی است و از انسجام لازم برخوردار نیست.

این اقتصاد دادن اظهار کرد: تناسب برنامه ها بایستی با ظرفیت های جامعه مشخص باشد و برنامه های نوشته شده از جمله الگو باید بر روی حوزه هایی تمرکز کند که آن حوزه ها پیش برنده حوزه های دیگر هم هستند.

راغفر افزود: برنامه هایی که در کشور نوشته شده عمدتا بسیار جامع بوده و منابع لازم برای تحقق آن ها در کشور وجود ندارد که این مسئله یکی از کاستی های برنامه ریزی در ایران است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1212481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =