باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:شرایط و ضوابط پرداخت حقوق و مزایای ایام بیماری به بیمه شدگان تأمین اجتماعی که تحت معالجات پزشکی و درمانی قرار می‌گیرند و موقتا به مرخصی می‌روند را در این گزارش بخوانید.

بیمه شدگانی که به سبب بیماری‌های عادی و یا بیماری‌های ناشی از شغل، حوادث ناشی از کار و یا غیر ناشی از کار برای مدتی قادر به انجام کار نیستند، برای دریافت حقوق ایام بیماری باید گواهی پزشک را به شعب تأمین اجتماعی ارائه کنند.

لازم به ذکر است، اگر مدت استراحت بیمه شده در هر نوبت از ٧ روز و در مجموع طی یک سال از ١٥ روز بیشتر نشود، تأیید آن توسط پزشک معالج کافی خواهد بود.

بر اساس قوانین سازمان تأمین اجتماعی، در صورتی که مدت استراحت بیش از ١٥ روز و کمتر از ٦٠ روز باشد، باید به تأیید پزشک معتمد سازمان برسد و چنانچه مدت استراحت بیمه شده ٦٠ روز و بیشتر در سال باشد، باید به تأیید شورای پزشکی تأمین اجتماعی برسد.

بر این اساس، حقوق و دستمزد از اولین روزی که بیمه شده بر اثر حادثه یا بیماری قادر به کار نباشد، پرداخت می‌شود و حقوق بیمه شده‌ای که بر اثر بیماری عادی در بیمارستان بستری شود، از اولین روز محاسبه و پرداخت شده و در صورتی که بیمه شده‌ای بر اثر بیماری عادی قادر به کار نباشد و به صورت سرپایی درمان شود، حقوق از روز چهارم محاسبه و پرداخت می‌شود.

لازم به ذکر است، برای دریافت حقوق و دستمزد ایام بیماری، بیمه شده باید با در دست داشتن اصل دفترچه درمانی و گواهی پزشک معتبر به شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کند و مدت دریافت حقوق جزء سوابق پرداخت بیمه محاسبه می‌شود.

۴۲۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1212522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =