یک امام جمعه: برخی شرکت‌کنندگان در کنسرت‌ها شرایط جسمی و روحی مناسب ندارند/ شادابی جامعه با برگزاری کنسرت‌های بی‌محتوا محقق نمی‌شود

ایرنا نوشت: امام جمعه مراغه گفت: شادابی جامعه در گرو برگزاری کنسرت‌های بی‌محتوا، بی اساس و خارج از عرف نیست بلکه با حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی سیاسی و به ویژه بیکاری در ارتباط مستقیم است.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: اداره ارشاد و دیگر دستگاه های دولتی که برای برگزاری کنسرت ها بی محتوا و خارج از عرف مجوز صادر می کنند معصوم و بی گناه نیستند و باید در مقابل مردم و انقلاب اسلامی پاسخگو باشند.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسوولیت صدور مجوز کنسرت ها با هماهنگی نهادهای مربوطه را دارد و وظایف سایر نهادها هم در قانون مشخص است و باید تمامی دستگاه ها با دقت کافی در این خصوص ورود کنند. برخی افراد که به این کنسرت ها می روند از شرایط جسمی و روحی مناسب برخوردار نیستند و نهادهای اجرایی و مرتبط باید به این مشکلات توجه داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که هنر انقلاب اسلامی در معرض هجمه دشمن برای خالی شدن از محتواست، گفت: هنرمندان و مسئولان فرهنگی و هنری کشور مراقب باشند این خواسته دشمنان محقق نشود. هدف دشمن به انحراف کشاندن جامعه و بی ‌بند و باری است و بخوبی می داند که اگر در برخی حوزه های فرهنگی و هنری همانند کنسرت ها سرمایه گذاری کنند جامعه به فساد کشیده می شود.

وی به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: علما و دانشمندان، پاسداران سنگرهای فرهنگی هستند و جوانان، اساتید، مردم، دانشجویان و طلبه ها، باید آموزه های بزرگان حوزه و دانشگاه را مطالعه کنند. اهداف مشترک حوزه و دانشگاه و همکاری و تعامل و انسجام آنها موجب تضعیف دشمن شده و ایستادگی در مقابل آنها را در پی دارد.

پورمحمدی درس گرفتن از تاریخ و گذشته را ضروری دانست و گفت: زمانی همان تحصیل کرده های اروپایی و داخل کشور سرمایه های مردم و کشور را به بیگانگان فروخته و خود را وام دار همیشگی آنها کرده بودند که امروز با وحدت حوزه و دانشگاه تمامی برنامه های دشمن در مورد این قشر نقش بر آب شده است.
 

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1212604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    14 0
    خب پس با این حساب فروش بلیط کنسرت منوط به تائید سلامت از پزشک بشه .همه مشکلات از بیکاری وکرانی و فقر و . . . حل شده بود و این مانده بود این یکی هم که درست شد
  • GB ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    16 0
    حاج آقا، جنابعالی چند کنسرت تشریف برده اید که آنها را بی محتوی تشخیص داده اید. بعد از چهل سال چشم‌ها را بر روی خواست مردم بستن ،هنوز به این نتیجه نرسیده اید که هر جامعه ترکیبی از افراد متفاوت با عقاید،سلایق و خواسته‌ های متفاوت است و برای برقراری تعادل و عدالت در جامه باید به خواسته همه اقشار احترام گذاشته شده و آنها را برآورده ساخت.سلیقه شما ، خواست همه مردم و همه سنین نیست.کمی هم به سلایق دیگران احترام بگذارید
  • صادق راستگو IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    13 0
    تخصص ایشان و امثال ایشان چیست