اعطای تسهیلات بدون سقف برای طرح های دانش بنیان  دراستان چهارمحال وبختیاری

ایرنا نوشت : استاندار چهارمحال وبختیاری گفت : دولت تسهیلات بدون سقف برای فعالان این عرصه درنظر گرفته که استفاده از این فرصت می تواند به رونق اقتصادی کشور منجر شود.

اقبال عباسی روز شنبه در آئین افتتاح جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش و جشنواره دانش آموزی اظهار داشت: سودآوری سرمایه گذاری در عرصه پژوهش و فناوری ۳۰ برابر سایر حوزه هاست، از همین رو هرچه اعتبار بیشتری به این حوزه اختصاص دهیم سودآوری بیشتری خواهیم داشت.
وی ادامه داد: کشورهای پیشرفته این مهم را از سالهای گذشته مدنظر قرار داده و امروز به نتایج و ثمرات آن دست یافته اند اما در کشور ما به تازگی به این مقوله مهم توجه شده و باید تلاش کرد فاصله خود را در این حوزه با کشورهای پیشرفته کم کنیم.
عباسی با اشاره به حمایت های دولت تدبیر و امید از طرح های دانش بنیان، تصریح کرد: دولت تسهیلات بدون سقف برای فعالان این عرصه درنظر گرفته که استفاده از این فرصت می تواند به رونق اقتصادی کشور منجر شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین به تحولات شکل گرفته در حوزه علم و فناوری در استان طی سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب تنها یک دانشکده دامپزشکی، ۵۹۰ دانشجو و ۳۳۴ عضو هیات علمی در استان فعال بوده است.
عباسی ادامه داد: اما بعد از پیروزی انقلاب تعداد مراکز آموزشی به ۲۴ واحد، تعداد دانشجویان به ۵۳ هزار و ۵۳۳ دانشجو و تعداد اعضای هیات علمی به یک هزار و ۸۱۰ نفر افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: استان دارای ظرفیت های بسیاری است که با بهره گیری از پژوهش ها و تحقیقات فناورانه می توان از این ظرفیت ها به بهترین نحو در جهت رونق تولید و اشتغال بهره گرفت.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین اظهار داشت: اعتبارات تخصیص یافته به حوزه پژوهش و فناوری همواره در کشور ناچیز بوده و انتظار می رود با همراهی دولت و مجلس بتوان سهم بیشتری از بودجه کل کشور به این حوزه اختصاص دهیم.
علی کاظمی باباحیدری افزود: با تلاش های صورت گرفته سهم پژوهش و فناوری در بودجه ۹۸ رشد خوبی داشته هرچند همچنان به میزان ایده آل نرسیده است.
وی همچنین از رشد اعتبارات مراکز دانشگاهی استان در بودجه ۹۸ خبر داد و گفت: بودجه تخصیصی به دانشگاه های استان تا ۶۸ درصد رشد پیش بینی شده است.
این نماینده مجلس همچنین از پیگیری مطالبات فرهنگیان خبر داد و افزود: در این حوزه پیگیر ارتقای مدارک و رتبه بندی جایگاه معلمان هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این آئین با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پژوهش و فناوری دانش آموزی اظهار داشت: برگزاری جشنواره های علمی از جمله جابربن حیان و خوارزمی و انتخاب معلم پژوهنده و شناسایی و تجلیل از فرهنگیان پژوهشگر از جمله این اقدامات است.
بهروز امیدی افزود: امسال ۳ پژوهشگر برتر انتخاب و تجلیل می شوند و از بین ۶۷ معلم پژوهنده برتر استان یک برگزیده انتخاب و به مرحله کشوری راه می یابد.
گفتنی است، در این آئین نمایشگاه هفته پژوهش استان با فعالیت بیش از ۵۰ غرفه افتتاح شد.
این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته پذیرای علاقمندان و بازدیدکنندگان است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1212865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =