جمع‌آوری بیش از ۱۶ میلیارد تومان زکات در لرستان

مدیر کل کمیته امداد لرستان گفت: از ابتدای سال جاری ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در استان لرستان جمع‌آوری‌شده است که نسبت به برنامه پیش‌بینی‌ شده ۱۴۴ درصد تحقق پیدا کرده است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، جاسم محمدی فارسانی، در جلسه شورای زکات استان از تحقق ۱۴۴ درصدی میزان جمع‌آوری زکات خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری‌شده است.

وی به تعداد روستاهای مشمول جمع‌آوری زکات اشاره کرد و افزود: از مجموع دو هزار ۳۸۹ روستای استان هزار و ۸۱۷ روستا مشمول پرداخت زکات هستند که از این تعداد هزار و ۳۸۶ روستا زکات خود را پرداخت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان لرستان به همکاری دو هزار و ۷۰۰ نیروی افتخاری و ۳۵۰ مبلغ با شورای زکات استان اشاره کرد و افزود: چهار کمیته تخصصی کمیته تبلیغات و فرهنگ‌سازی، کمیته جمع‌آوری، کمیته توزیع و کمیته نظارت در طول سال برنامه‌ریزی و مصرف زکات را بر عهده‌دارند.

فعالیتهای مداوم و موثر شورای زکات استان

آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و رئیس شورای زکات با اعلام اینکه فعالیت‌های مداوم و مؤثر اعضای شورای زکات لرستان در قالب کمیته‌های چهارگانه مناسب بوده است افزود: حرکت و جهش مناسبی در فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات صورت گرفته است.

وی به توصیه‌های مقام معظم رهبری در تحقق این واجب الهی در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: تدوین برنامه‌های مشخص و بهره‌مندی از پژوهش‌های معرفتی باید در حوزه زکات انجام شود.

آیت‌الله میرعمادی به تولید آثار هنری در زمینه ترویج زکات اشاره کرد و افزود: الگوسازی و آموزش در طول سال از طریق رسانه‌های ارتباط‌جمعی و شبکه‌های اجتماعی باید انجام شود.

رئیس شورای زکات استان همچنین به اعتمادسازی و ارتباط مؤثر با اعضای شورا و مودیان زکات خواستار ارائه گزارش نحوه هزینه کرد اقلام مصرفی زکات شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1212956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =