۰ نفر
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
دستگیری سارقان مسافرنما در البرز

فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضاء باند سارقان به عنف مسلح که در پوشش مسافر اقدام به ۴۲ فقره سرقت در استان های البرز و تهران کرده بودند خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سردار "عباسعلی محمدیان" با اعلام این خبر افزود : در پی تماس راننده یک خودرو ال ۹۰ با مرکز فوریت های پلیسی  مبنی بر این که ۲ مرد و یک زن را به عنوان مسافر سوار کرده و طی مسافتی آنها با تهدید اسلحه و پس از ضرب و شتم ، اموالم را به همراه خودرو به سرقت برده اند ، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت .

وی افزود : پرونده در حال بررسی بود تا اینکه ظرف یک هفته ، ۳ فقره سرقت به عنف در منطقه هشتگرد ، فردیس و شهرهای استان تهران مشابه سرقت اول که منجر به سرقت یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ ، ۲۰۶ و پژو پارس شد به وقوع پیوست .

سردار محمدیان گفت: شیوه و شگرد سارقان در تمامی سرقت ها حاکی از سریالی بودن آن داشت که به احتمال قوی از سوی اعضا یک یا چند باند حرفه ای در استان های تهران و البرز انجام می شود .

وی اظهار داشت : با توجه به حساسیت موضوع، تیم های زبده ای از کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شده و با راهنمایی مال باختگان ، مشخصات ظاهری سارقان در اختیار واحدهای گشتی قرار گرفت .

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد : ماموران با انجام تحقیقات محلی ، مراجعه به آلبوم تصاویرسارقان سابقه دار و تشدید گشت زنی ها در سطح منطقه ، ۳ تن از سارقان را در سفره خانه محلی در شهرستان فردیس و ۳ نفر دیگر از سارقان را که ۲ زن و یک مرد بودند را در شهر پرند شناسایی و طی دو عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند .

وی با بیان اینکه سارقان مسلح پس از سرقت خودروها مجدد اقدام به مسافرکشی می کردند و کارت های بانکی افراد را همراه با رمز گرفته و طلا و ساعت می خریدند گفت : از سارقان دستگیر شده ۲ قبضه اسلحه ، افشانه ، شوکر برقی ، یک دستگاه خودرو پژو پارس ، تعدادی گوشی تلفن همراه ، ضبط و باند و طلای مسروقه کشف شد .

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: متهمان که ۳ زن و ۳ مرد هستند پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر ۴۲ فقره سرقت به عنف و مسلحانه در شهرهای پرند ، ملارد ، فردیس و هشتگرد اعتراف کردند .

به گفته ، سردار محمدیان، سارقان برای تحقیقات تکمیلی همچنان در اختیار پلیس آگاهی استان البرز هستند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =