تشدید آلاینده‌های هوا در پایتخت/ شهروندان از خروج غیرضروری از منزل خودداری کنند

مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در پی افزایش آلاینده‌های هوا در شهر تهران اطلاعیه صادر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در پی افزایش آلاینده‌های هوا در شهر تهران اطلاعیه داد: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران منتهی به ساعت ۱۱ روز یکشنبه مورخ 97/09/25 متوسط شاخص کیفیت هوای در ۲۴ ساعت گذشته در تمامی ایستگاه‌های شهر تهران ۹۶ و آلاینده اصلی ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول قرار داشت. لازم به توضیح است کیفیت هوا در ایستگاه فرمانداری شهرری-منطقه ۲۰ (۱۵۳) در شرایط ناسالم بود.

همچنین نظر به اطلاعیه شماره ۴۱ ارسالی اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر ایجاد شرایط پایداری جوی و سکون نسبی هوا و پتانسیل افزایش و انباشت آلاینده‌های هوا تا پایان روز دوشنبه مورخ 97/09/26، احتمال ورود به شرایط ناسالم در شهر تهران وجود خواهد داشت، اما این شرایط استمرار نداشته و در پایان روز دوشنبه با ناپایداری هوا از شدت آلایندها کاسته خواهد شد. از این رو توصیه می‌شود، روز دوشنبه مورخ 97/09/26 موارد ذیل رعایت شود:

۱- مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن.
۲- کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز.
۳- خودداری از خروج غیرضروری از منزل.
۴- رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی (آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی) به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری.
۵- کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی.
۶- دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها.
۷- آماده سازی و اطلاع رسانی به دانش آموزان و انجام اقدامات پیشگیرانه مانند کاهش حضور دانش آموزان در فضای باز و کاهش فعالیت بدنی توسط اداره کل آموزش و پرورش.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =