۰ نفر
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

بسیج تریبون‌های رسمی علیه نهادهای رسمی با چه هدفی؟

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه: باید گزارش‌های تخصصی در اختیار ائمه جمعه قرار گیرد
بسیج تریبون‌های رسمی علیه نهادهای رسمی با چه هدفی؟

فلاحت‌پیشه گفت: باید گزارشات تخصصی در اختیار ائمه جمعه گذاشته شود تا موضوع اف‌ای‌تی‌اف تبدیل به یک امر اختلافی نشود. به هرحال همه آزادانه در این رابطه صحبت می‌کنند اما تقسیم کشور به خادم و خائن برخلاف منافع ملی است.

فائزه عباسی: این روزها در هر تریبونی از جمله هرجمعه در تریبون های نماز جمعه شاهد هستیم بخشی از صحبت ها به ذم لوایح چهارگانه دولت موسوم به FATF می‌گذرد و این درحالی است که موضوع لوایح معروف به fatf مربوط به بحث‌های کاملا تخصصی است و باید براساس نظرات کارشناسی درباره آنها تصمیم گیری شود. شاید وقتی نگاهی به کشورهای دیگر بیندازیم ببینیم این اتفاق در کشورهای معدودی چون ما درحال رخ دادن است و این سوال مطرح می‌شود که چرا بحث در مورد یک موضوع کاملا تخصصی از بلندگوهای غیرتخصصی مطرح می‌شود.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این رابطه به خبرآنلاین گفت: در این رابطه دستگاه‌های تخصصی هم نظر خود را داده‌اند اما موضوع بعد از برجام خیلی سیاسی شد و افراد مختلفی درباره آن نظر دادند و نهایتا وارد کانال‌های مصلحتی شد و از این طریق تصویب شد.

او درباره تاثیر اظهارات ائمه جمعه در جریان بررسی cft گفت: به هرحال این اظهارات بی تاثیر نیست و ائمه جمعه همچنان درباره این موضوع صحبت می‌کنند به نظرم باید گزارشات تخصصی در اختیار آنها گذاشته شود تا موضوع fatf  تبدیل به یک امر اختلافی نشود. به هرحال همه آزادانه در این رابطه صحبت می‌کنند اما تقسیم کشور به خادم و خائن برخلاف منافع ملی است.

در این میان نکته ای که در کلام رییس کمیسیون امنیت ملی بدان اشاره شده است «گزارشات کارشناسی» است و به نظر می رسد برخی از ائمه جمعه تنها به اطلاعاتی که از محافل و مجاری خاص بولتنی دریافت می کنند اکتفا می کنند و به همین دلیل است که بعضا شاهدیم در مخالفت با یک موضوع از یک ادبیات واحد استفاده می کنند و ضرورت دارد تا اولا بیان موافقت ها و مخالفت ها در هر موضوعی پس از مطالعه کافی و کسب اطلاعات از مجاری کارشناسی صورت گیرد ثانیا نظام، دارای ساختارهای رسمی انتخابی و انتصابی مشخص است و وظایف هر دستگاهی در حوزه های مختلف روشن است و ورود بدون تخصص به حوزه های تخصصی تصمیم گیری حاصلی جز اختلال در نظام تصمیم سازی کشور ندارد.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلم ناامید IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    1 1
    تخریب اعتدال و اصلاحات و...