شفاف‌سازی پزشکیان درباره بورسیه پسرش

نایب رییس مجلس گفت: عده ای به راحتی تهمت و افترا می زنند. من خیلی حرف ها را حتی پاسخ هم نمی دهم و فرصت آن را ندارم.

مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در برنامه بدون توقف در پاسخ به این سوال که همکاران شما گفتند که مشکل برجام و کم آبی را حل می کنیم اما نکردند، بیان کرد: همکار من کسی است که حق را بگوید. من هرچیزی که بر اساس ذهنم و عقلم اشتباه باشد و علمی نباشد را می گویم غلط است و برای من تفاوتی نمی کند که همکار، دوست و یا به قول شما هم خط من است یا خیر.

اهم اظهارات پزشکیان به شرح زیر است:

*{در پاسخ به این سوال که دانشجویانی برای بورسیه معرفی شدند و بعد مدارک شان زیر سوال رفت و عده ای سوابق شان تایید شد اما مجلس برای آنها کاری نکرد؟}: نمایندگان گاهی کاملا متضاد با هم نظراتی دارند و ما نمی توانیم نظر یک گروهی را منعکس کنیم و نظر یک عده ای را منعکس نکنیم. مجلس جایی نیست که جمع بندی نظرات به عنوان یک اصل بیرون بیاید مگر این که تبدیل به یک قانون شود. من در مورد دانشجویان بورسیه اطلاع کافی ندارم اما به اتهام زدن بدون داده درست همیشه اعتراض داشته ام و همیشه هم معتقد هستم که وارد چیزی که اطلاعات کافی درباره آن ندارم نشوم. قرار نیست که وقتی دو نفر تخلفی می کنند بیایم بگوییم همه تخلف کرده اند. مجلس مجموعه ای متشکل از آدم هاست آدم های خیلی خوب، متوسط و شاید بد. اما نمی توانیم بدی یک شخص را به پای کل مجلس بگذاریم.

*{درباره موضوع بورسیه پسر خود و رفع اتهام از وی}: پسر من هم که اتهام به او زده شد و بعد رفع اتهام شد اگر حقی نداشت باید کنار زده می شد. من در اسم نوشتن و رفتن او هیچ دخالتی نداشتم و اگر هرکسی هر توصیه ای از من برای پسرم شنیده است بیاید و اعلام کند. پسرم طبق روال برای بورسیه رفت و عده ای تهمت زدند و بعد شفاف شد که اینطور نیست. هرکس تخلف کند باید با او برخورد شود.

* عده ای به راحتی تهمت و افترا می زنند اما اگر قرار باشد برای هر کدام از این ها بلند شوی و دنبال کار را بگیری اصل کاری که داری زمین می ماند. من خیلی حرف ها را حتی پاسخ هم نمی دهم و فرصت آن را ندارم. من اگر می‌خواستم تخلف کنم نمی آمدم بگویم به من پول اضافه می دهند. ما با تمام وجود دلمان می خواهد به مردم خدمت کنیم و دنبال رانت و رشوه هم نیستیم. اما اینکه چطور می توان این وضعیت را درست کرد راه آن بردن آبروی آدم ها و تخریب آنها نیست.

۲۱۴۲۱۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =