۰ نفر
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
قرض الحسنه، نگین بانکداری اسلامی

قرض الحسنه، نگین بانکداری اسلامی سی و نهمین مرحله قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران برگزار و جوایز برندگان آن اهدا شد.

در حال حاضر بیش از 40 میلیون حساب قرض الحسنه پس انداز در بانک ملی ایران وجود دارد که موجودی هر کدام از آنها از حداقل ممکن تا چند میلیارد تومان متفاوت است. مجموع این منابع، چندین هزار میلیارد ریال را به صورت متمرکز در اختیار بانک قرار داده تا آن را با دقت هر چه تمام تر در مسیر عام المنفعه و یا پرداخت تسهیلات هزینه کند.

گاه این سوال مطرح می شود که چرا عده ای باید منابع مالی خود را بدون دریافت هیچ سودی، در اختیار یک بانک بگذارند؟ چگونه ممکن است در دنیای امروز، کسی از سود کلانی که می تواند با سپرده گذاری بلند مدت در نظام بانکی به دست بیاورد چشم پوشی کرده و آن را رایگان در یک حساب قرض الحسنه ذخیره کند؟

بررسی وضعیت حساب های قرض الحسنه پس انداز نشان می دهد که دارندگان این حساب ها، عمیقا به نحوه مصرف این منابع در کار خیر، اعتقاد دارند. اساسا تعداد و موجودی حساب هایی که در دوره های منتهی به برگزاری قرعه کشی جوایز افتتاح و یا تکمیل می شوند، قابل توجه نیست.

میزان منابع و ماندگاری موجودی اغلب حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران به قدر کافی زیاد است، به طوری که موجودی برخی حساب های افراد حقیقی نه تنها چندین میلیارد تومان است، بلکه طی سال های متمادی، این رقم افزایش هم یافته است.

این شرایط نشان می دهد که صاحبان این حساب ها، با خدا معامله کرده اند. آنها اعتقاد دارند که «مَنْ ذَا الَّذی یُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً فَیُضاعِفَهُ لَهُ وَ لَهُ أَجْرٌ کَریم‏»

تصور این که صاحب یک حساب قرض الحسنه پس انداز با حداقل موجودی در ساخت یک مدرسه در دورافتاده ترین منطقه کشور، ساخت یک راه روستایی، ساخت یک مرکز بهداشتی در منطقه ای محروم یا شکل گیری یک ازدواج نقش داشته است، می تواند برای او و همه اطرافیانش بسیار جذاب، دلگرم کننده و دارای اجر معنوی باشد.

این گونه است که قرض الحسنه به عنوان نگین بانکداری اسلامی، موضوع سود مادی را به حاشیه رانده و اجر معنوی را جایگزین آن کرده است.

مشتریان وفادار بانک ملی ایران این موضوع را به خوبی دریافته اند و این گونه است که موجودی و تعداد حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک، هر سال کیفیت مطلوب تری پیدا می کنند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1214219