محکومیت یک سایت ورزشی با شکایت صداوسیما

مدیرمسوول سایت «ورزش سه» با حکم دادگاه به دو سال محرومیت از مسئولیت‌های مطبوعاتی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طبق حکم صادره از سوی شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران بنا بر شکایت سازمان صداوسیما و دادسرای فرهنگ و رسانه، مدیر مسوول سایت ورزش سه به دلیل آنچه پخش و انتشار آثار و ویدئوهای ورزشی شبکه‌های صداوسیما بدون مجوز قانونی عنوان شده است، با حکم دادگاه به دو سال محرومیت از مسوولیت‌های مطبوعاتی محکوم شد.

مدیر مسوول سایت ورزش سه همچنین به دلیل آنچه انتشار و درآمدزایی از طریق برنامه‌ها و مسابقات ورزشی شبکه‌های سه، خبر و ورزش اعلام شده است، به تحمل شش ماه حبس تعزیری و نظر به حسن سابقه، در نهایت به دو سال محرومیت از کلیه مسوولیت‌های مطبوعاتی محکوم شد. این رأی ظرف مدت ۲۰ روز بعد از ابلاغ، قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.

این حکم به استناد ماده ۲۳ از قانون حمایت از حقوق مؤلفان، مصنفان و هنرمندان صادر شده است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1214376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • AE ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    چرا در مورد پخش آثار شجریان،صدا و سیما محکوم نشد
  • GB ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    134 5
    صداوسیما کلی فیلم و برنامه وووو خارجی رومیدزده هیچی ب هیچی!!!!! اگه دادگاه براش تشکیل بشه باید درشو گل گرفت
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    73 4
    اینجا هرکی موفق میشه، صداوسیما سرش رو یجوری زیر آب می کنه. کلاً نمی دونم چرا صداوسیما چشم نداره موفقیت کسی رو ببینه.
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      6 0
      اين سايت ابتداى فعاليتش از خود صدا و سيما بود و در برنامه هاى فوتبالى چند سال قبل تبليغ ميشد وحتى مسئول اين سايت يکى از کارمندان سابق صدا و سيما بوده, و در آن زمان بدليل نبود سايت ورزشى که سريع اخبار رو مخابره کنه مشهور شد, در اينکه حق کپى رايت رو رعايت نميکنن شکى نيست ولى چرا حالا پس از اين همه سال صدا و سيما متوجه اين موضوع شده و اين جاى تعجب داره, عدم شفافيت به شايعات دامن ميزنه.
  • CA ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    64 7
    خوبه خودشون حق پخش نمیدن اگه میدادن که دیگه هیچی ....
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    37 4
    بنازم به عدالتت
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    54 4
    صدا و سیما انواع فیلم و سریال و موزیک رو بدون پرداخت حق کپی رایت پخش می کنه؛ از فوتبال و پخش اون کلی درآمد داره بعد بخاطر حق کپی رایت شکایت کردع؟
    • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      16 0
      مگه ما تابع قانون کپی رایت هستیم ؟ اگه هستیم پس بزرگترین متخلف این کشور خود رسانه ملیه!. چطور قوه قضاییه این موضوع رو در احکامش لحاظ نمیکنه ؟ در پرونده شکایت شجریان گفته شد که رسانه ملی با پخش آثار شجریان به محبوبیت وی کمک کرده. با این منطق باید در این پرونده هم ورزش سه تبرئه میشد.
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      3 6
      اقای حسینی دولت ابادی از قزوین؛ چیزی به نام قانون «حق نشر بین‌المللی» که به صورت خودکار نوشته‌های نویسندگان را در سراسر جهان محافظت کند وجود ندارد. محافظت در مقابل استفاده در هر کشوری به قوانین ملی آن کشور بستگی دارد. یکم تحقیق قبل نظر دادن کسی رو نمیکشه!!!
    • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      4 0
      جواب این دوستمون رو بدم که نگه طرف رو کوبیدم و صداش هم در نیومد. ما تابع قانون جهانی کپی رایت نیستیم چون به نفعمونه که نباشیم. فکر کردی اینهمه فیلم سینمایی روز دنیا وپخش مسابقات ورزشی از رسانه ملی بابتش پولی پرداخت شده؟ خود دولتهامون میلی به عضویت در این قبیل معاهدات ندارند. اشاره منم به همین موضوع بود که این بام و دو هوا رو چطور توضیح میدن آقایون. اکه کپی رایت داریم پس شجریان باید برنده دعوا میشد. اگه نیستیم پس ورزش سه باید برنده میشد. آره برادر یا خواهر من!. شما خودت رو ناراحت نکن. با این شدت بهت برخورد فکر کنم یا فروغی هستی یا وکیلش !!ا
  • DE ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    55 10
    بهترین سایت ایرانی هست. زیر میزی نداده محکوم شده. موفقیت در ایران اول بدبختی هست. بدبخت باش تا دوست داشته باشن
  • علی IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    11 17
    سایت ورزش 3 همون سایت سابق فوتبال 3 هست که متعلق به خود سازمان صدا و سیماست و تمام موفقیتش رو مدیون تبلیغات پی در پی در فوتبال برتر و ... هست. حتی قبلا گزارشی در خود سایت ورزش 3 اومده بود که یکی از مسئولین صدا و سیما از این سایت دیدن کرده بود. یعنی اینا خودشون خودشون رو محکوم کردن که ارتباطشون لو نره و اسم مدیر مسئول هم نیومده و یکی دیگه جاش میذارن. اگه می خواهید ببینید که اینا راست میگن باید سایت ورزش 3 رو ببندن به مدت 2 سال. مثل اینستاگرام که صفحه سایت ورزش 3 رو با 2 میلیون دنبال کننده به دلیل نقض کپی رایت مسدود کرد.
  • ایمان US ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    3 4
    خب این همه سود برد آقای مدیر مسئول حالا باید جواب بده این منطق صدا و سیمای میلی هست
  • US ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    7 0
    این سایت اول با نشانی ورزش سه آی آر متعلق به شبکه سه بود و در‌همه‌ی برنامه های ورزشی تبلیغش را میکردند مثل تبلیغی که الان برای کانال شبکه‌ اجتماعیشون می کنن، بعد از اینکه سایت معروف شد ادرس سایت دات کام شد و دیگه تبلیغی نشد براش ، معلوم نیست سایتی که انقد از رسانه ملی مفتی براش تبلیغ شد به چه کسی و چگونه واگذار شده، حالا هم‌حتما حق‌حساب بعضی ها رو ندادن
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    8 10
    ورزش سه، سایت منحرفی بود. جزء برهم زنندگان نظم و امنیت و پادوی فتنه گران بود. تصمیم به موقعیست.
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      5 1
      خوب میشی
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    17 0
    خود صدا و سیما سلطان کپی رایته بعد میره شکایت میکنه