۲ نفر
۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
دستگیری ۲ جاعل مدارک تحصیلی

ایلنا نوشت: جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری جاعل حرفه‌ای مدارک تحصیلی با ۱۸۰۰ مورد کلاهبرداری در شهرستان نوشهر خبر داد.

سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی اظهار داشت:در پی وصول یک مرجوعه قضائی مبنی بر صدور مدارک تحصیلی جعلی توسط دو نفر از اعضای یک شرکت علمی و آموزشی در شهرستان نوشهر، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: در اجرای این ماموریت کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری شهرستان نوشهر با انجام اقدامات اطلاعاتی و با بررسی‌های همه جانبه، متهمان را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ مفخمی، اظهارداشت: متهمان با اخذ مبالغی از ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال از متقاضیان، مدرک تحصیلی جعلی، معادل مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، غالباً از دانشگاه‌های آفریقایی و جنوب شرقی آسیا برای آنان صادر می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های به عمل آمده توسط مراجع قضائی و انتظامی، متهمان که در استان خراسان رضوی نیز فعالیت داشتند، تاکنون بیش از ۱۸۰۰ مدرک جعلی برای متقاضیان خود در استان‌های مازندران و خراسان رضوی صادر کرده اند.

سرهنگ مفخمی سهل انگاری افراد در رعایت نکات امنیتی تجارت، ضعف آگاهی و اعتماد بی مورد به افراد را از مهمترین عوامل سوء استفاده سودجویان و کلاهبرداران برشمرد و اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و تحقیقات پلیسی در این زمینه همچنان اداره دارد.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1214790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =