۵۸۰۰ ایثارگر بیکار در لرستان وجود دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان مهمترین موضوع خانواده‎های ایثارگر و شهدا را اشتغال برشمرد و افزود: در حال حاضر ۵۸۰۰ نفر ایثارگر بیکار داریم که بالغ بر ۳۸۰۰ نفر از آن‌ها تحصیلات دانشگاهی دارند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی هادی چگنی در جلسه شورای ترویج ایثار و شهادت در خرم‎آباد، همچنین  اظهار کرد: اطلاعات رسیده به استاندار نشان از رعایت نشدن سهمیه جذب ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی داشت و نهایت دستور به تشکیل کمیته مذکور داده شد.

به گفته وی،طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ دستگاه‌های اجرایی تنها در زمینه قرارداد کار معین و کارگری مکلف به جذب ۳۰ درصدی فرزندان  شهدا و ایثارگران بودند. پس از جمع‌بندی اطلاعات سه سال گذشته، ۲۲۵ نفر و معادل ۳۳ درصد از فرزندان شهدا و ایثارگر موفق به عقد قرارداد کار معین شدند و سهم بخش خصوصی از قانون جذب فرزندان شهدا و ایثارگر تنها ۴ درصد بود.

احیا گلزارهای شهدا و احداث فضاهای ورزشی

چگنی اظهار کرد: در سال ۹۴ برای بهسازی، مرمت، احیاء گلزارهای شهدا، کمک به تأمین مسکن خانواده‌های شهدا و احداث فضاهای ورزشی برای ایثاراگران، ۲ میلیارد و ۹۶۴ میلیون تومان اختصاص داده شد.این میزان اعتبار به ترتیب برای سال‌های ۹۵ و ۹۶، ۳ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان و ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است و امسال سه میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1215424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =