نسبت مصارف به منابع صندوق بیمه بیکاری در استان چهارمحال‌وبختیاری در سال ١٣٩٦ بالای صددرصد شد

مدیر کل تامین اجتماعی گفت : در سال ٩٦ ادارات کل چهارمحال و بختیاری، شهرستانهای تهران،لرستان،اصفهان، آذربایجان شرقی ،البرز، کرمانشاه،مازندران،گیلان،آذربایجان غربی،گلستان،قزوین و کردستان از جمله اداراتی بوده اند که نسبت مصارف به منابع صندوق بیمه بیکاری بالای صد در صد داشته اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، غلامرضا محمدی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در سال گذشته در استان چهارمحال و بختیاری افزود: افزایش این شاخص  نشان دهنده افزایش تعهدات کوتاه مدت و فشار مالی به صندوق تامین اجتماعی بواسطه قطع ارتباط شغلی بیمه شدگان می باشد.

به گفته وی : در شرایط کنونی اقتصادی که کارگاههای استان دچار چالش گردیده اند و تعداد زیادی از کارگران به دلایل غیر ارادی بیکار گردیده اند و منبع درآمدی برای آنان وجود ندارد، سازمان تامین اجتماعی برای جلوگیری از لطمات وارده به درآمد کارگران اقدام به پرداخت مقرری  بیمه بیکاری به آنان می نماید که به محض فراهم شدن شرایط کاری برای آنان  و هر زمانی که شغلی  مرتبط از سوی وزارت کار به بیمه شده بیکار معرفی شود مقرری بیمه بیکاری قطع می گردد.

وی  شرط لازم جهت پرداخت بیمه بیکاری را  غیر ارادی بودن بیکاری دانست و گفت: بیمه شدگان کلیه کارگاههای مشمول قانون کار و کشارزی طبق شرایطی که در آیین نامه  قانون بیمه بیکاری به آن اشاره شده است می توانند از مزایای بیمه بیکاری بهره مند شوند به صورتی که چنانچه بیمه شده‌ای به‌علت تغییرات ساختار اقتصادی کارگاه مربوطه و به‌تشخیص وزارتخانه ذی‌ربط و تأیید شورای‌عالی کار، بیکار موقت شناخته شود و همچنین کلیه بیمه شدگانی که به صورت غیرارادی و  به‌علت مشکلات اقتصادی کارگاه و حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، جنگ، آتش‌سوزی و ... بیکار شوند، می‌توانند از مقررات این قانون استفاده نمایند. تشخیص ارادی یا غیرارادی بودن بیکاری بیمه شده، به‌عهده هیاتی متشکل از نمایندگان این سازمان و اداره تعاون، کار و رفاه  اجتماعی  محل اشتغال بیمه شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1215671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =