ایستادن سکه پشت مرزهای ۴ میلیون تومان/ طلا ۳۶۳ هزار تومان شد

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در معاملات امروز ۵دی به قیمت ۳ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان داد و ستد شد که نشان دهنده افزایش ۱۱درصدی قیمت ها در ۳روز گذشته است. 

به گزارش خبرآنلاین، رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: در روزهای اخیر به دلیل کاهش قیمت نفت و ریزش سهام در بورس های بین المللی و عدم تصمیم گیری درباره نرخ بهره در آمریکا سبب شد تا قیمت های جهانی طلا افزایش یابد و به بالاترین میزان خود در ۱۵ماه اخیر برسد. 

کشتی آرای قیمت طلا

محمد کشتی آرای افزود:‌افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی از یک سو و در سه روز گذشته افزایش یک باره نرخ ارز در کشور سبب شد تا در مجموع قیمت سکه و طلا ۱۱درصد افزایش یابد. 

وی درباره آخرین نرخ ها بیان کرد:‌ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به قیمت ۳میلیون و ۹۴۰ هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به قیمت ۳میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، قیمت نیم سکه بهار آزادی با نرخ یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی به قیمت یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان و سکه یک گرمی هم به نرخ ۶۵۵هزار تومان داد و ستد شد. 

این فعال بازار طلا و جواهر اظهار کرد: در مجموع این هفته قیمت سکه ۴۰۰هزار تومان افزایش یافته و اکنون حباب سکه نیز به بیش از ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. 

قیمت طلا

وی درباره نرخ طلا توضیح داد: هر مثقال به عنوان مبنای قیمت یک میلیون و ۵۷۲هزار تومان، هر مثقال طلای ۱۸عیار هم یک میلیون و ۶۶۴ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸عیار امروز به ۳۶۲هزار و ۸۰۰تومان رسیده که در مجموع حدود ۵۰هزار تومان افزایش قیمت در طول این هفته اتفاق افتاده است. 

وی ادامه داد:‌ هر گرم طلای ۲۰عیار نیز اکنون ۴۰۳هزار و ۱۰۰ تومان، هر گرم طلای ۲۱ عیار ۴۲۳ هزار و ۲۰۰تومان، هر گرم طلای ۲۲عیار نیز ۴۴۳ هزار و ۵۰۰ تومان و هر گرم طلای ۲۴عیار هم ۴۸۳هزار و ۸۰۰ تومان امروز قیمت گذاری و داد و ستد می شود. 

کشتی آرای خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز و التهاب قیمت موجود در بازار سبب شده تا تقاضا بالا رود. قسمتی از افزایش قیمت سکه و طلا را می توان مربوط به تقاضایی دانست که این روزها مجددا به دلیل افزایش نرخ ارز و قیمت جهانی ایجاد شده است. 

وی تصریح کرد: قیمت جهانی طلا یکی از عوامل اصلی افزایش نرخ هاست و همین موضوع باعث شده تا ارزش برابری دلار در بازارهای جهانی دچار نوسان شود و در بازار ایران نیز همین اتفاق افتاده و نرخ ارز با نوسان همراه بوده این نوسان به شکل افزایشی بوده و تاثیر مستقیم بر روی قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی گذاشته است. 

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1216434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =