عینک‌های واقعیت افزوده با نمایشگرهای میکروال‌ای‌دی

اغلب عینک‌های واقعیت افزوده AR Glasses که بعد از گوگل گلس در سال 2013 آمد، به فناوری نمایشگرهای LcoS یا کریستال مایع روی سیلیکون مجهز شدند.

به گزارش خبرآنلاین، اما فناوری جدیدتری به نام میکروال‌ای‌دی است که آینده این صنعت را در دست گرفته و بازار واقعیت افزوده را دگرگون خواهد کرد. {لینک}

گفته می‌شود تاباندن لیزر روی نمایشگر ممکن است منجر به خرابی آن شود و به همین دلیل از AMOLED امولد به‌عنوان رقیب برای میکروال‌ای‌دی نام‌برده می‌شود.

اما میکروال‌ای‌دی تأخیر کمتری در نمایش داشته و کنتراست رنگ بالاتری دارد و همچنین عمر بیشتری در مقایسه با امولد دارد. میکروال‌ای‌دی 30 برابر امولد روشن‌تر است و هرچند بهترین انتخاب در حال حاضر محسوب می‌شود، اما مشکلاتی نیز دارد.

اول اینکه به تولید انبوه نرسیده‌اند و زمانی که سامسونگ آن را در CES مطرح کرد، بسیار هزینه‌زا بوده و گران تمام می‌شود.

در آن‌سوی بازار اپل با خرید کمپانی LuxVue روی میکروال‌ای‌دی سرمایه‌گذاری سنگینی کرد و بیش از 300 مهندس روی پروژه تعریف‌شده مشغول کار بودند تا اینکه گفته شد فرایند تولید طاقت‌فرسا بوده و اپل تقریباً از آن ناامید شد. به‌هرحال اپل روی عینک واقعیت افزوده مشغول کار است و قطعاً میکروال‌ای‌دی است که می‌تواند گره مشکلات در این بخش را حل کند، هرچند خودش مشکل دارد.

سال آینده کمپانی‌های بیشتری به‌سوی میکروال‌ای‌دی پیش خواهند رفت و بازار تجاری‌تر شده و قیمت و هزینه متعادل خواهد شد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1216643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =