مصطفی رحماندوست در کاشان از اهمیت کتاب‌خوانی گفت

تسنیم نوشت:مصطفی رحماندوست گفت: در ایران هیچ برنامه‌ریزی برای زندگی کودکان وجود ندارد و شیوه زندگی و رفتار ما در ایران مشکل دارد و والدین بیشتر سرگرم تلویزیون و موبایل هستند.

 مصطفی رحماندوست شامگاه پنجشنبه در جشن امضای کتاب و  نشست آموزشی قصه‌گویی اظهار داشت: طی تحقیقات صورت گرفته مشخص شده ‌که مطالعه بر روی جنین نیز تاثیر دارد و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت مطالعه و کتاب‌خوانی است.

وی با بیان اینکه قصه‌خوانی برای کودکان موجب می‌شود تا کتاب‌خوان پرورش پیدا کنند، ابراز داشت: بیش از ۸۰ درصد شخصیت کودکان پیش از دبستان شکل می‌گیرد و در صورتی که با داستان‌گویی به مطالعه علاقه‌مند شوند کتاب‌خوان بار می آیند.

این شاعر برجسته کشوری ضمن تاکید بر فراگیری فن داستان‌گویی افزود: اگر می‌خواهیم تا فرزندان کتاب‌خوانی داشته باشیم باید کتاب بخریم و برای آنها بخوانیم چرا که ما انسان تمایل بیشتری برای شنیدن داریم.

وی فرهنگ استفاده از فضای مجازی را بسیار با اهمیت دانست و گفت: اگر ما فرهنگ استفاده از فضای مجازی را در خود پرورش دهیم و پس از آن به فرزندان خود منتقل کنیم تهدیدات این محیط به حداقل می‌رسد.

رحماندوست خاطرنشان کرد: بسیاری از رسانه‌ها درباره تاثیرات منفی موبایل و تکنولوژی در میزان مطالعه در ایران می‌پرسند ولی واقعیت این است در کشورهای خارجی با وجود نبود فیلترینگ و وسایل پیشرفته سطح مطالعه آنها بالاتر از ایران است.

وی تصریح کرد: در ایران هیچ برنامه‌ریزی برای زندگی کودکان وجود ندارد و شیوه زندگی و رفتار ما در ایران مشکل دارد و والدین بیشتر سرگرم تلویزیون و موبایل هستند در حالی که در خارج تمام ساعات زندگی کودکان مانند خوردن، خوابیدن، فیلم دیدن و مطالعه برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی تا کید کرد: والدین قصه‌گویی یاد بگیرند  زیرا با استفاده از این فن  خواندن شعر و قصه برای کودکان یا جمع خانواده راحت‌تر و تاثیرگذارتر می شود.

این شاعر معاصر ایران با بیان اینکه در هیچ کشوری شعرها و داستان‌های کودکان کتاب چاپ نمی‌کنند، افزود: اگر به شعر و قصه ضعیف توجه شود آموزش و یادگیری اتفاق نمی‌افتد و بهترین کار برای کمک به کودکان خواندن  و قصه‌گویی برای آنهاست.

رحماندوست در پایان با اشاره به ظرفیت‌های بالای کاشان در امر کتابخوانی و مطالعه گفت:  به دلیل دانشجو بودن دخترم سفرهای زیادی به کاشان داشته‌ام و وجود چندین فروشگاه کتاب و نشست‌های ادبی و شعر حاکی از وجود مردمانی در این هست که همواره به دنبال یادگیری و آگهی بخشی هستند.

برنامه جشن و امضای کتاب و نشست  قصه‌گویی "مصطفی رحماندوست" برای کودکان و نوجوانان با همکاری  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و موسسه فرهنگی نمایشگاه های کشور در دومین روز از سومین نمایشگاه کتاب کاشان برگزار شد.

۳۷۷مین نمایشگاه کتاب استانی و چهاردهمین  نمایشگاه کتاب اصفهان و سومین نمایشگاه سراسری  کتاب کاشان از ۵ الی ۱۱ دی از ساعات ۱۵ تا ۲۱ در مصلای بزرگ کاشان برپاست.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1216923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =