اعلام آمادگی و حمایت همه‌جانبه‌ استاندار سمنان از حوزه‌ فرهنگ

استاندار سمنان در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان با توجه به اهمیت فرهنگ و فعالیت فرهنگی بر آموزش صحیح برقراری ارتیاط به کودکان و آشنایی آن‌ها با تمایزها و تفاوت‌ها تأکید و حمایت همه‌جانبه‌ی خود را از این‌حوزه اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان  مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان صبح شنبه هشتم دی‌ماه ۱۳۹۷ همزمان با هفته‌ی فرهنگی این استان با علیرضا آشناگر استاندار سمنان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

استاندار سمنان ضمن اهمیت کار فرهنگی به‌ویژه در حوزه‌ی کودک و نوجوان با اشاره به لزوم توجه بیشتر مسئولان در امر تربیت، کانون پرورش فکری را به‌عنوان نهاد بنیادین در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت، مؤفق ارزیابی و با بیان پرهیز از هرگونه موازی‌کاری در برنامه‌های فرهنگی، خاطرنشان کرد: مراکز  فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری به‌طور طبیعی یکی از حساس‌ترین نهادی است که در حوزه‌ی فرهنگی، ویژه و تخصصی فعالیت می‌کند.

وی  در ادامه با بیان این‌که قشر کودک و نوجوان، قشر حساس و قابل توجهی است بر اجرای مؤثر فعالیت‌ها برای مخاطبان این قشر با حساسیت و نگاه مدقانه، تأکید و خاطرنشان کرد: پایه‌های شخصیت کودک با آموزش‌های این دوره از سوی متولیان امور فرهنگی، شکل می‌گیرد و فعالیت مربیان کانون پرورش فکری با این بضاعت و امکانات و با وجود کمی نیروی انسانی و تجهیزات، شایسته تقدیر است.

آشناگر هم‌چنین اظهار داشت: از آنجا که کودکان و نوجوانان غیر از محیط کانون پرورش فکری در سایر مراکز آموزشی حضور دارند و یک نوع ارتباط به آنها آموزش داده می‌شود لازم است تا همکاری ویژه‌ای بین بخش‌های فرهنگی مرتبط با حوزه‌ی کودک و نوجوان ایجاد شود.

استاندار سمنان یکی از دلایل سخت کار کردن در این حوزه را حساس بودن خود متولیان امور فرهنگی نسبت به کار فرهنگی و ورود آن‌ها به این بخش دانست و گفت: امید است با یکپارچگی در حوزه‌ی فرهنگ، فعالیت‌های فرهنگی به‌صورت تخصصی در کشور شکل گیرد.

آموزش گفت‌وگو و برقراری ارتباط راهی برای جلوگیری از پرخاش کودکان

آشناگر در پایان سخنانش ضمن اعلام آمادگی برای حمایت همه‌جانبه از فعالیت‌های بخش فرهنگی به‌ویژه در حوزه‌ی کودک و نوجوان، تصریح کرد: انتظار ما این است که کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون نه تنها با کتاب‌های گروه سنی خود و فرهنگ مطالعه آشنا شوند؛ بلکه با اصول اخلاقی و اسلامی و آموزه‌های دینی هم آشنا شده و آموزش ببینند که چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار و گفت‌وگو کنند.

استاندار سمنان در ادامه افزود: وقتی کودکان و نوجوانان با رفتارهای انسانی آشنا شوند و تمایزها و تفاوت‌ها را تشخیص دهند در آینده که وارد جامعه می‌شوند با هرگونه مسائل، برخورد منطقی داشته و تلاش نمی‌کنند تا با پرخاش‌گری حرف خود را روی کرسی بنشانند و اگر این اتفاق بیفتد بی‌شک رسالت کانون پرورش فکری حفظ شده و به هدفش در جامعه دست‌یافته است.

توجه و نگاه ویژه به حوزه‌ی فرهنگ با پرهیز از موازی‌کاری

مدیرکل کانون استان سمنان نیز در این دیدار، ضمن تبریک انتصاب استاندار و ابراز خرسندی از نگاه ویژه به اهداف و فعالیت‌های شاخص کانون پرورش فکری به ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد کارکنان و مربیان این مجموعه فرهنگی، هنری و ادبی در حوزه‌ی کودک و نوجوان پرداخت.

جمال با اشاره به شعار سال کانون پرورش فکری مبنی بر «کانون، مهارت، زندگی» و اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور ویژه مخاطبان کودک و نوجوان در راستای طرح ملی «کانون‌مدرسه» از تجهیز کتابخانه سیار روستایی مهدی‌شهر و راه‌اندازی آن در آینده‌ای نزدیک و هم‌چنین قول مساعدت مسئولان برای راه‌اندازی کتابخانه سیار شهری در شهرستان شاهرود با توجه به جمعیت بالای دانش‌آموزی به‌منظور بهره‌مندی کودکان مناطق محروم و کم‌برخوردار خبر داد و از استاندار دعوت کرد تا در جشنواره‌ها و ویژه‌برنامه‌های کانون پرورش فکری استان حضور یابد و آن را مایه دلگرمی کارکنان، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری این‌مجموعه دانست.

مدیرکل کانون استان سمنان با تأکید بر نقش مؤثر و حضور پر رنگ کانون پرورش فکری در تمامی مناسبت‌ها و نمایشگاه‌های استانی ضمن قدردانی از توجه و نگاه ویژه استاندار به حوزه‌ی فرهنگ، خواست تا از موازی‌کاری‌ها در ‌این‌بخش به‌ویژه حوزه‌ی کودک و نوجوان پرهیز شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1217326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =