نیرو و تجهیزات نظامی آمریکا از سوریه به عراق منتقل شد

ایرنا نوشت: خبرگزاری آناتولی گزارش کرد که در پی تخلیه یک پایگاه نظامی آمریکا در سوریه، تسلیحات آن به عراق منتقل شده است.

خبرگزاری 'سومریه نیوز' عراق به نقل از آناتولی نوشت: آمریکا در پی تخلیه یکی از مراکز نظامی خود در شهر مالکیه استان حسکه در شمال شرقی سوریه، تجهیزات آن را به عراق منتقل کرده است.

آناتولی به نقل از 'منابع موثق' در استان حسکه گزارش کرده که آمریکا روز جمعه این مرکز نظامی که شامل چندین انبار مهمات و نیز استقرار 50 سرباز آمریکایی بود را در چارچوب خارج کردن نیروهایش از سوریه، تخلیه کرده است.
بر اساس این گزارش، خودروهای زرهی از نوع هامر و نیز کامیون های مستقر در این مرکز نظامی و نیروهای نظامی آن به عراق منتقل شده اند.

در این گزارش به پایگاه یا مرکز ورود این نیروها و تجهیزات در عراق نشده است اما پیشتر اخبار تایید نشده ای در خصوص تصمیم آمریکا برای انتقال آنها به منطقه اقلیم کردستان عراق منتشر شده بود.

اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سفر اخیر چند ساعته و مخفیانه اش به عراق درخصوص استفاده از عراق بعنوان پایگاه برای انجام عملیات در سوریه و منطقه، موجی از اعتراض را در عراقی ها برانگیخته و احزاب، شخصیت ها و نمایندگان پارلمان ضمن محکوم کردن آن، خواستار خروج هر چه سریعتر نیروهای آمریکا از کشورشان شده اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1217653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =