جداسازی مسیر رفت و برگشت محور کیاکلا - جویباردر راستای افزایش ایمنی تردد

سید محمد نظری ،مدیر کل راه و شهرسازی استان از جداسازی مسیر رفت و برگشت در محور کیاکلا به جویبار به طول ۴/۶ کیلومتر با نصب نیوجرسی مفصلی با اعتباری معادل ۱۰ میلیارد ریال خبر داد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان مازندران، مهندس سید محمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران ضمن اعلام این خبر افزود : ایمنی حمل و نقل یکی از زیربخشهای اصلی در زمان بهره برداری از جاده ها و معابر می باشد . در این راستا اداره کل راه و شهرسازی برای اولین بار در سطح استان به منظور جلوگیری از تصادفات رخ به رخ و کاهش انحرافات که یکی از علت های اصلی تصادفات جاده ای می باشد اقدام به جداسازی مسیر رفت و برگشت محور کیاکلا به جویبار نیوجرسی مفصلی به طول ۴/۶ کیلومتر نموده است .

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران یادآور شد : استفاده از حفاظهای بتنی (نیوجرسی) با ابعاد و مشخصات مناسب در جداسازی معابر و جاده ها ، به سبب توانایی بالا در کنترل خودروهایی که از مسیر منحرف می شود میتواند بخش قابل توجهی از خسارات جانی و مالی تصادفات را کاهش دهد .مهندس نظری ضمن اشاره به مشخصات فنی نیوجرسی های مفصلی افزود : حفاظهای بتنی مفصلی ( نیوجرسی ) معمولا در طولهای ۱ الی ۶ متر تولید می گردد که این قطعات مسلح بوده و دارای اتصالات جانبی جهت نصب یکنواخت می باشد. سهولت در تعویض نیوجرسی های آسیب دیده یکی از مزایای این محصول در مقایسه با موانع ترافیکی می باشد . وی هدف از طراحی نیوجرسی را به حداقل رساندن خسارات در حوادث بین شهری ، جاده هاو کاهش انحرافات و همچنین جلوگیری از نور آزار دهنده خودروهای مقابل ، در شب می باشد .

گفتنی است محور کیاکلا به جویبار به طول ۴/۶ کیلومتر توسط همکاران پرتلاش حوزه ساخت و مهندسی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران عملیات تعریض ، چهارخطه و اصلاح قوس آن با اعتباری نزدیک به ۶۰ میلیارد ریال انجام و در اختیار کاربران جاده ای قرار گرفت .

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1217947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =