خاتمی: پرایرادترین مسئول جمهوری اسلامی یک مویش به حکومت ۵۷ ساله پهلوی می‌ارزد

ایرنا نوشت: عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: از جمله شیوه های امیدوار کردن مردم به انقلاب اسلامی، مقایسه نمودن بین وضعیت پیش از انقلاب با شرایط کنونی است.

آیت الله سید احمد خاتمی روز پنجشنبه دریازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در پژوهشگاه علامه طباطبایی(ره) این شهر، افزود: در این چهل سال انقلاب خدمات بسیاری به مردم ارائه شده است که بیان آنها موجب دلگرمی جامعه به آینده می شود.
وی بیان کرد: البته وضعیت معیشت مردم اکنون در شرایطی نیست که بتوان نسبت به آن بی تفاوت بود و اگر کسی بگوید مردم مشکل ندارند، این ناشیانه ترین حالت است.
وی ادامه داد: حالت دیگر این است که بنزین بریزیم در این آتش و اوضاع را سیاه نشان دهیم که این خائنانه ترین موضع است که موجب سوء استفاده ضد انقلاب و کشاندن مردم به خیابان می شود.
آیت الله خاتمی ضمن توصیه به مسئولان برای کمک به وضعیت معیشت مردم، گفت: حالت سوم، موضع منصفانه است، این که بگوییم مشکلات است، اما باید کارهای انجام شده و نعمت های موجود را دید و به آینده امیدوار بود.
وی بیان کرد: در عرصه های معنوی نیز انقلاب اسلامی در کشور منشا تحولات بسیاری بوده است، امروز شاهد حضور دین در صحنه سیاسی و اجتماعی هستیم و ملت ما متدین می باشند، حتی در نظر سنجی های اخیر ۹۰ درصد مردم و جوانان عشق خود به دین را ابراز کردند، اگر به متدینین این واقعیت گفته شود که چه کسانی در زمان طاغوت بر این کشور حکومت می کردند، نعمت انقلاب اسلامی بیشتر مشخص می شود.
وی ادامه داد: براساس خاطرات همسر رضا خان این شخص اهل نماز و روزه نبوده و حتی کار به جایی می کشد که منکر بهشت و جهنم می شود و بیان می کند ما چرا باید برای عرب ها عزاداری کنیم که اشاره ای به عزاداری برای امام حسین(ع) می باشد.
امام جمعه موقت تهران گفت: انگلیسی ها کسی را می خواستند که اهل خشونت، بی سواد و بی دین باشد و رضاخان را که حتی اسم خود را به سختی می نوشت برای حکومت ایران انتخاب کردند.
وی افزود: خدا رو شکر که دین به صحنه آمد و قانون اساسی دینی ملاک حکومت ایران شد. ۵۰ مجتهد ۹۰ روز کلمه به کلمه این قانون مباحثه کردند تا اسلامی باشد و امروز تنها قانون اساسی اسلامی در دنیا برای ایران است.
وی ادامه داد: ما به مسئولان عالی رتبه انتقاد و ایراد داریم اما حتی پر ایراد ترین مسئول نظام جمهوری اسلامی یک مویش به حکومت ۵۷ ساله پهلوی می ارزد.
امام جمعه موقت تهران گفت: روزگاری عیاشی، فسق و فجور بسیار مورد توجه بود اما اکنون این امور در میان مسئولان و مردم جایگاهی ندارد.
وی افزود: در قبل از انقلاب مردم در نظر حکومت جایگاهی نداشتند و شاه می گفت این مردم قادر به انجام هیچ چیز نیستند و آنان را مانند گوسفند می دانست.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز این وضعیت اسف بار پایان یافته است، اما اکنون افرادی در تهران می نشینند با بی بی سی مصاحبه می کنند و می گویند آزادی نیست، اگر این آزادی نیست پس چیست، در رسانه ها صریح ترین انتقادات را مطرح می کنند. البته در هر نظامی با براندازان برخورد می گردد و در کشور ما هم با کسانی که بخواهند امنیت مردم را در خطر بیاندازند برخورد می شود.
وی ادامه داد: دوران پهلوی، دوران بردگی کامل بود، انگلیسی ها رضا شاه و محمد رضا را روی کار آوردند، اما امروز کشور مستقل است، راز این همه توطئه دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی هم این است که ایران را دوباره به بردگی بگیرند.
وی افزود: اگر این حقایق برای مردم گفته شود پشتیبانی آنان از نظام تقویت می شود و مشکلات به لطف الهی برطرف خواهد شد.
امام جمعه موقت تهران گفت: برخی ها شدیدا در حال تلاش برای ایجاد حوزه های بی طرف نسبت به نظام اسلامی هستند اما در همین روز ۹ دی در مدرسه فیضیه قم، روحانیت ثابت کرد که این ها عده ای کم هستند و اکثر طلاب با نظام اسلامی همراهی می کنند.
وی افزود: ترویج بی طرفی نسبت به نظام اسلامی در حوزه های علمیه، ناسپاسی نسبت به نعمت الهی است و کسانی که این کار را انجام می دهند، چوب آن را می خورند.
وی ادامه داد: امروز حوزه های علمیه با رهبر معظم انقلاب همراهی صمیمانه دارند و تصمیمات مراجع و معظم له در آرا جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دارای اهمیت بسزایی است.
آیت الله خاتمی گفت: باید مساله بصیرت افزایی و بیان حقایق همچون دوران پیروزی انقلاب اسلامی توسط روحانیت انجام شود چرا که امروز جامعه بیش از گذشته احتیاج به این بصیرت افزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه باید واقعیت ها بی پرده برای مردم بیان شود، افزود: دشمن در پی بر اندازی است و از آغاز اسلام چنین بوده است، آمریکایی ها تا قبل از ترامپ، مساله براندازی را ابراز نمی کردند اما از زمانی که این دیوانه سرکار آمده این موضع را بیان می کنند.
وی با اشاره به نقش روحانیت به تشویق مردم برای حضور در صحنه دفاع از نظام اسلامی، ادامه داد: ستون خیمه انقلاب اسلامی ولایت فقیه است که با همراهی مردم، کشور را به پیش می برد و ما می توانیم با توکل بر خداوند متعال از این مشکلات عبور کرده و به اهداف متعالی انقلاب دست یابیم.
یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با حضور شخصیت های برجسته حوزوی از روز گذشته با تشکیل کمیسیون های تخصصی با موضوع راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی در قم آغاز به کار کرد و امروز به کار خود پایان می دهد.
۲۱۴۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1219024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =