اقدام انگلیس برای بازگشایی سفارت خود در سوریه

ایرنا نوشت: چهار کارمند سفارت انگلیس در بیروت برای پیگیری بازسازی و بازگشایی مجدد سفارت این کشور در سوریه، وارد دمشق شدند.

به گزارش خبرگزاری 'روسیا الیوم' ، کارمندان سفارت انگلیس در حال رایزنی با شرکت های تعمیرات و بازسازی هستند تا هرچه سریع تر ساختمان سفارتخانه را آماده بهره برداری دوباره کنند.
هنوز خبری مبنی بر تاریخ دقیق بازگشایی سفارت انگلیس در دمشق مشخص نشده است.

درخواست‌های انگلیسی‌ها اخیرا برای گشودن سفارت این کشور در دمشق افزایش یافته به طوری که کارولین کاکس، عضو مستقل مجلس اعیان انگلیس گفته است، انگلیس باید سفارتش در دمشق را بازگشایی کند زیرا فرصت دسترسی مستقیم به منابع اطلاعات را به آن می‌دهد.

پیتر فورد سفیر سابق انگلیس در بحرین و سوریه 10 دی ماه تاکید کرد که زمان آن رسیده که روابط با سوریه به روال عادی بازگردد.

وی تاکید کرد که خصومت عربی علیه سوریه دیگر فایده‌ای ندارد و اعراب این را درک می‌کنند . واشنگتن قدرت کافی را برای ممانعت از بازگشت روابط جهان عرب با دمشق ندارد و بازگشت روابط اروپا با سوریه به زمان بستگی دارد. شاید در سال 2019 ما شاهد بازگشت سفرای انگلیس و فرانسه به دمشق باشیم.

در هفته های اخیر امارات، بحرین و کویت، سفارتخانه های خود را در دمشق بازگشایی کرده اند و مغرب نیز اعلام کرده که در روزهای آینده سفارت خود را در پایتخت سوریه باز می کند و اکنون ترافیک دیپلماتیک در این ارتباط بین دمشق و پایتخت های عربی وجود دارد.
 

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1219990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =