برگزاری  جشنواره ملی صنایع دستی آیات در اصفهان

مهر نوشت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: جشنواره ملی صنایع دستی آیات ۲۵ بهمن ماه در چهارسرفصل چوب، سفال، فلز و بافت برگزار می شود.

حجت‌ الاسلام محمدعلی انصاری در ارتباط با برگزاری جشنواره ملی صنایع‌دستی آیات اظهار داشت: هر چیزی که بخواهد به بهترین شکل ارائه شود، باید توسط هنرمندان خلق شود، هنر یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند به بشر است و خود خداوند به عنوان بزرگ‌ترین هنرمند، بخشی از این هنر را به بشر منتقل کرده است.

وی  با بیان اینکه هر چه که در قالب هنر آورده  شود قابل فهم تر خواهد بود، ادامه داد: این موضوع در تاریخ مشهود است و در بین همه رشته‌های هنری هنر صنایع  دستی کاربرد بیشتری نسبت به دیگر صنایع دارد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه برخی از مراکز فرهنگی  در ایران ۴۵۰ رده صنایع‌دستی وجود دارد که ۲۸۷ مورد  آن در اصفهان است، ابراز داشت: اصفهان در میان استان‌های کشور سرآمد است و اکنون اصفهان در زمینهٔ صنایع‌دستی  حتی در در دنیا نیز شناخته شده است.

وی با بیان اینکه یکی از بخش های فعال در وزارت فرهنگ و ارشاد، معاونت قرآن وعترت است، افزود: ما نسبت به قرآن تکلیف های زیادی داریم که باید  آنها را ادا کنیم و بر این اساس توسط اهالی فرهنگ و هنر اصفهان قرار است در حوزه قرآن کریم اتفاق خوش‌آیندی رخ دهد.

انصاری اضافه کرد: در چند سال اخیر تلفیقی ازهنر و تعالیم  قرآن برای الهام گرفتن ازهنر شکل گرفته است و در این راستا برگزاری جشنواره آیات را مدنظر قرار دادیم.

وی با بیان اینکه امسال هفت جشنواره در کشور در این حوزه برگزار شده است، بیان داشت: استان اصفهان به عنوان مهد صنایع‌دستی به عنوان میزبان جشنواره ملی صنایع‌دستی آیات انتخاب شده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان داشت: این جشنواره ملی است و همه هنرمندان از سراسر کشور می‌توانند در چهار سرفصل چوب، سفال، فلز و بافت در این جشنواره انتخاب شده است.

انصاری با اشاره به اینکه اکثر صنایع‌دستی فلزی ما آمیخته به مفاهیم دینی است، گفت: کارهای هنرمندانه‌ای هم که با چوب انجام می‌شود از مفاهیم دینی و ارزشی تأثیرات زیادی گرفته و در بخش بافت هم اصفهان از استانهای سرآمدهای کشور  است.

وی اظهار داشت: امیدواریم با حضور خوب هنرمندان و به‌خصوص هنرمندان اصفهانی شاهد یک جشنواره های خوب و ارزشمند در این بخش بسیار کاربردی باشیم چراکه صنایع‌دستی علاوه بر جنبه تزئینی کاربردهای دیگری هم در زندگی دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1220208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =