حجت‌الاسلام سعیدی: انقلاب اسلامی یک قدرت بالنده و طوفنده در دنیاست

سپاه نیوز نوشت: رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: رهبر انقلاب توانستند با تمامی استاندارهایی که امام خمینی (ره) تعیین کرده بودند، انقلاب را رهبری کنند و امروز انقلاب یک قدرت بالنده و طوفنده در دنیاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی سعیدی» رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه  اولین دستاورد انقلاب اسلامی تحول در ماهیت حکومت بود که کمتر به آن توجه می‌شود، گفت: انقلاب اسلامی یک حکومت غیر دینی و استبدادی را کنار زد و یک نظام دینی و الهی را بر سر کار آورد که این یک دستاورد بی نظیر است.

وی با بیان اینکه اولین رسالت انبیاء الهی تبیین شریعت و مقررات الهی بوده است و پیامبر اعظم (ص) در چهار مرحله برای حکومت‌سازی اقدام کردند، گفت: در این راستا گام اول فردسازی بود، گام دوم با آمدن به مدینه باعث ملت‌سازی شد، در مرحله بعد دولت‌سازی کردند و سپس با سازماندهی به سوی حکومت‌سازی حرکت کردند؛ حضرت امام خمینی (ره) نیز از سال ۴۲ تا ۵۸ همین مراحل را انجام دادند.

*دومین دستاورد انقلاب، تحول در رهبری کشور بود؛ در رأس کشور یک شاه دیکتاتور خارج از دین بود که امام (ره) با پشتیبانی مردم او را کنار زدند.

* سومین تحول در نظام قانون‌گذاری است و امروز شورای نگهبان تضمینی بر این امر است.
 

*چهارمین دستاورد تغییر و تحول مکتب شیعه از یک گروه منزوی به یک مکتب بالنده، پویا و پیشرونده شد، در گذشته شیعه را یک گروه منزوی می‌دانستند، اما امروز اینگونه نیست و جوهره نظام  برگرفته از نظام الهی است.

* تحول در نظام دو قطبی جهان یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب است، ما تقابل بین سوسیالیسم و سرمایه‌داری را یک رقابت مصنوعی می‌دانستیم و انقلاب آمد و این نظام دو قطبی را از بین برد.

* واقعیتی که ما امروز شاهد آن هستیم در طول تاریخ به این گستردگی وجود نداشت؛ امروز تقابل بین حق و باطل به صورت گسترده‌ای در جریان است که یک طرف آن انقلاب اسلامی و طرف دیگر جبهه شرک، کفر و ارتجاع منطقه است.

*با هنر انقلاب و امام (ره) اسلام از میان لایه‌های پنهان خارج شد و این بیداری اسلامی و گرایشی که به اسلام شده در پرتو انقلاب اسلامی است.

* یکی دیگر از آثار و دستاوردهای انقلاب، تحول در ماهیت و جوهره مبارزه است، در گذشته مقاومت تکیه بر مارکسیسم را شاهد بودیم؛ اما امام (ره) آمد و یک نفس مسیحایی به جریان مبارزه دمیدند و فرمودند که کمونیسم و سوسیالیسم باطل است و با تکیه بر خداوند می‌توان پیروز شد.

* انتفاضه فلسطین را محصول نگاه امام خمینی (ره) دانست، رهبر انقلاب توانستند با تمامی استاندارهایی که امام خمینی (ره) تعیین کرده بودند، انقلاب را رهبری کنند و امروز انقلاب یک قدرت بالنده و طوفنده در دنیاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی سه عامل رهبری، شریعت و مردم را عوامل پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و تأکید کرد: همین سه عامل باعث بقای انقلاب اسلامی خواهد شد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1220348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =