اخاذی سارق گوشی تلفن همراه از مال‌باخته

فردی که اقدام به سرقت تلفن همراه یکی از شهروندان کرده و با سوءاستفاده از تصاویر خصوصی داخل آن قصد داشت تا از مال‌باخته اخاذی کند در عملیات ماموران پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه پس از سرقت تلفن همراهش توسط سارق مورد تهدید و  اخاذی قرار گرفته است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد چند ساعت پس از سرقت تلفن همراه متوجه شدم فردی با در شبکه های اجتماعی، برای دوستان و اقوام من پیام های غیراخلاقی و توهین آمیز ارسال می کند که این امر موجب هتک حیثیت و آبروریزی مرا فراهم کرده است.

مال‌باخته ادامه داد: زمانی که با فرد مذکور تماس گرفتم، با توجه به اینکه گوشی من حاوی تصاویر و فیلم های خصوصی و خانوادگی بود در قبال عدم انتشار آن ها در فضای مجازی درخواست مبلغ ۵۰ میلیون ریال کرد.

وی افزود:با توجه به شواهد و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته نهایتاً متهم اصلی پرونده شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی  با هشدار در خصوص نگهداری تصاویر و فیلم های خصوصی در داخل گوشی تلفن همراه خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می کنیم برای نگهداری اطلاعاتی مانند عکس و فیلم‌های خصوصی خود از حافظه‌های جانبی استفاده کنند تا افراد سودجو و فرصت طلب نتوانند از اطلاعات ذخیره شده در تلفن همراه سوء استفاده نمایند، همچنین برای تلفن همراه و روی فایل های حاوی تصاویر و فیلم های خود رمزهای پیچیده ای که قابل حدس زدن نباشد قرار دهند.

رئیس پلیس فتای اصفهان گفت: شهروندان می تواننند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت این پلیس به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و کانال رسمی پلیس فتا در پیام‌رسان‌های داخلی با آی دی cyberpolice با ما در میان بگذارند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1220608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =