انتقاد تند از کمدی «هزار پا»، تقدیر از خالق «پایتخت»

مراسم اختتامیه نهمین دوره جشنواره فیلم عمار در سالن شماره یک سینما فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نهمین دوره جشنواره مردم عمار هم به پایان راه رسید. در این مراسم که با حضور مسئولان  و چهره‌های فرهنگی و هنری برگزار شد، خانواده برخی از شهدای عالیقدر کشور از جمله خانواده شهید علی جندقی جعفری از شهدای جبهه مقاومت نیز حضور داشتند. 

نهمین دوره جشنواره فیلم عمار به دبیری نادر طالب‌زاده در بخش‌های مختلف برگزار شد. 

انتقاد تند از کمدی «هزارپا»

در ابتدای مراسم خدایار بهرامی از پایه‌گذاران مسجد امیرالمومنین(ع) در شهرستان کهنز شهریار و از عوامل مستند «عابدان کهنز» در سخنانی گفت: «یک روزی دیو سیاهی با کمک استعمار رضاخان را به ملت ما حاکم کرد. پادشاهی که کسی جرات نداشت مقابلش حرف بزند با یک تشر استعمار از دریا فرار کرد. استعمار در کشور ما می‌خواست به دین حمله کند، با حمله به حجاب و روحانیت قصد از بین بردن دین را داشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی کار به جایی رسید که یک روز مصطفای صدرزاده با من تماس گرفت و گفت اسرائیل الان زیرپای من هست. نقش مقام معظم رهبری در این دوران هدایت برای نجات ایران است.»

او  ادامه داد: «من از برادران فیلم سازم خواهش می‌کنم این‌ها به مردم نشان دهند. این وظیفه عمار است که این ها را نشان دهد. روزی فیلمی ساخته شد به نام مارمولک و یک مدت هر روحانی در خیابان با انگشت اشاره آن دیده می‌شد. امروز فیلمی ساخته شده به نام هزارپا که به جانبازها توهین می‌کند. وظیفه فیلم ساز انقلابی است که در مقابل این جریان بایستد.»

شوقی: علیه فیلم ما شورش شد، ملاقلی‌پور: باید نقدپذیر بود

مصطفی شوقی برنده جایزه بخش «مستند تاریخ سیاسی و فتنه ۸۸» پس از دریافت جایزه گفت: زمانی که ساخت مستند را شروع کردیم شرایط خاصی در کشور حاکم بود اما سعی کردیم روایت منصفانه‌ای از وقایع داشته باشیم.  اسم فیلم ما شورش علیه سازندگی بود اما علیه فیلم ما شورش شد و اجازه ندادند این اثر حتی یک اکران خصوصی داشته باشد.

او ادامه داد: خوشحالم که بچه‌های عمار جسارت کردند و فیلم را نمایش دادند. وضعیت ما مستندسازان زیاد خوب نیست ولی بهتر از کارگران نیشکر هفت تپه و هپکو است.

علی ملاقلی‌پور هم که در این بخش لوح افتخار گرفت، در سخنانی کوتاه گفت: «باید نقدپذیر بود و نقدپذیری را رشد داد. ضمن اینکه رسانه‌ها باید بدانند جوانانی هستند که هنوز فرزند خمینی هستند و هرچقدر هم تلاش کنند با برچسب‌های مختلف فیلم آن‌ها را بایکوت کنند، باز بر تعداد فرزندان خمینی افزوده می‌شود.»

جایزه مردمی تورقوزآباد

تورقوزآباد را تا پیش از سخنان جنجالی و مضحک نتانیاهو کمتر کسی در جهان می‌شناخت هر چند مردم ایران با نام آن آشنایی داشتند اما پس از آن شهرت زیادی پیدا کرد. در این دوره از جشنواره مردمی عمار لوح افتخار و جایزه مردمی تورقوزآباد به فیلم «تهران دمشق» به کارگردانی سید محمدعلی صدری‌نیا اهدا شد.  

صدری‌نیا پس از دریافت جایزه گفت: «اگر یک ساعت در خیابان‌های حلب قدم بزنیم تازه می‌فهمیم جنگ داخلی یعنی چه! از همه عقاید و سلیقه‌ها دعوت می‌کنم مستند «تهران دمشق» را ببینند.»

سخن مادر شهید با مسئولان

در بخش دیگری از این اختتامیه نشان استقلال توسط پدر شهید احمدی روشن به عصمت احمدی مادر شهیدان ابراهیم و اسماعیل فرجوانی اهدا شد. احمدی پس از دریافت نشان استقلال گفت: « وکلا، وزار، مسئولان، همه و همه! ما این شهدا را دادیم که شما پشت میزهایتان راحت بنشینید، شما هم کاری بکنید که ملت برای معیشت خودشان به این در و آن در نزنند و راحت زندگی کنند.»

تقدیر از سیروس مقدم

سیروس مقدم کارگردان سریال پرطرفدار «پایتخت» در این دوره از جشنواره مردمی عمار مورد تقدیر قرار گرفت. او که با تشویق حاضران روی صحنه حاضر شده بود، درباره گمانه‌زنی‌ها درباره ساخت فصل جدید یعنی فصل ششم «پایتخت» اظهاراتی داشت که در ادامه با واکنش مدیر شبکه یک سیما مواجه شد که از او خواست تا کار تولید آن را آغاز کند. او درباره «پایتخت» گفت: ««پایتخت» متعلق به مردم است و تا وقتی که مردم بخواهند ادامه پیدا خواهد کرد.»

برندگان جوایز جشنواره مردمی عمار

برگزیدگان بخش «مستند تاریخ سیاسی و فتنه ۸۸ »

لوح افتخار:  «آینه های شکسته» به کارگردانی عبدالعلی مکرمی اصل و  «راه طی شده» به کارگردانی علی ملاقلی پور، ناصر طهماسب هم به دلیل اجرای موثر و گیرا مورد تقدیر قرار گرفت. 

فانوس : «شورش علیه سازندگی» به کارگردانی مصطفی شوقی

برگزیدگان بخش «مستند جنگ نرم»

لوح افتخار و جایزه مردمی تورقوزآباد: «تهران دمشق» به کارگردانی سید محمدعلی صدری‌نیا

فانوس:  «روزی روزگاری ترامپ» به کارگردانی آقای علیرضا بوالی

برگزیدگان بخش «مستند جبهه فرهنگی انقلاب»

لوح افتخار: «عطر سیب» به کارگردانی داوود جلیلی و  «متولد آذر» به کارگردانی سید رضا حسینی

هیئت داوران در این بخش هیچ اثری را شایسته دریافت فانوس ندانست.

برگزیدگان بخش «نقد درون گفتمانی»

لوح افتخار:«خوره» به کارگردانی محمدرضا امامقلی و «فروشنده ۲» به کارگردانی آقای علیرضا بوالی 

فانوس: «دریابست» به کارگردانی محمود شهبازی

برگزیدگان بخش «مستند بیداری اسلامی و جهانی»

لوح افتخار: «عماد» به کارگردانی ایمان گودرزی

فانوس:  «فرزند امام» به کارگردانی سیدمحتشم علی نقوی

برگزیدگان بخش «مستند مدافعان حرم»

لوح افتخار به علت «محتوای ارزشمند و موضوع متفاوت» به «عابدان کهنز » به کارگردانی مجید رستگار  و به علت «سوژه جذاب و پرداخت مناسب» به  «کرار» به کارگردانی محسن عقیلی 

فانوس برای «ثبت صحنه های ناب و داستان پرکشش فیلم» به «نجات» به کارگردانی امیر حسین نوروزی

برگزیدگان بخش «مستند جنگ اقتصادی»

لوح افتخار «امید آفرینی و کیفیت فنی» به «خاویار قم» به کارگردانی محمد جواد رحیمی و به دلیل «به کارگیری پژوهش و توجه دادن مخاطب به موضوعی مهم و راهبردی» به  «جوجه های انگلیسی» به کارگردانی محمد هادی اینانلو 

فانوس به علت «موفقیت در نمایش استقامت و امید آفرینی، استفاده از قابلیت ها و عناصر درام، نمایش درگیری با خودباختگی و تحریم داخلی، توجه به عنصر توکل، پیام های خوب ضمنی، ارائه مصداق روشن اقتصاد مقاومتی و شرکت های دانش بنیان» به «به نام پدر» به کارگردانی محمد تقی رحمتی

برگزیدگان بخش «مستند ملت قهرمان»

لوح افتخار: «جلیل و خلیل» به کارگردانی روح الله اکبری

فانوس: «بانو» به کارگردانی محمد حبیبی منصور

برگزیدگان بخش «داستانی»

بخش فیلم کوتاه؛

لوح افتخار: «هر سال اربعین» به کارگردانی میلاد محمدی و  «اسپری» به کارگردانی محسن مجیدپور و  «داستان آینده» به کارگردانی میثم ملکی پور به دلیل حمایت از کالای ایرانی 

فانوس: «آخرشه» به کارگردانی رضا کشاورز و  «نفرس» به کارگردانی  سامان غنائمی 

بخش فیلم نیمه بلند

لوح افتخار: «تقاص» به کارگردانی محسن امانی

فانوس بهترین کارگردانی:  «سوزن» به کارگردانی یوسف جعفری  و جایزه ویژه بهترین فیلم برای «مستوره» به کارگردانی الهام هادی نژاد

بخش فیلم بلند

لوح افتخار: «جایزه ویژه» سید علی سیدی

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1221269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
    11 0
    در نفس کشیدن خود دقت کنید..... ممکن است به جایی بربخورد..... اما شما هر چه بگی یا بکنی.... عیبی نداره
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
    12 0
    خود گویی و خود خندی و خود مرد هنرمندی
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
    3 0
    یک جشنواره کاملا سیاسی و جناحی و با اهداف مشخص که جشنواره مردمی یه عده مردم خاص است!!