لغو قرارداد نظامی رژیم صهیونیستی با یک کشور اروپایی

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مقامات رژیم صهیونیستی و کرواسی تأیید کردند بر اثر فشارهای آمریکا توافق تسلیحاتی بین آنها لغو شده است.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست به نقل از مقامات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی ضمن اعلام لغو قرارداد فروش جنگنده‌های اف-۱۶ به کرواسی نوشت: «مشکلات غیرقابل‌پیش‌بینی و مسائلی که خارج از کنترل دو طرف بود، موجب لغو این قرارداد شد».

هم‌زمان وزیر دفاع کرواسی اعلام کرد: «اسرائیل به صور رسمی ما را مطلع کرد که نتوانسته مجوز فروش جنگنده‌های اف-۱۶ را از آمریکا دریافت کند».

ابتدای سال گذشته میلادی جاری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با فروش ۳۰ فروند جنگنده اف–۱۶ دست دوم به کرواسی به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار موافقت کرده است. دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این توافق زمانی منعقد شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و آندره پلنکوویچ، نخست وزیر کرواسی در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس دیدار کردند. با این حال این توافق نیازمند موافقت واشنگتن نیز هست زیرا این جنگنده‌ها در آمریکا تولید شده‌اند.

بنا به گزارش ها، رژیم صهیونیستی با افزودن سیستم های الکترونیکی پیشرفته ساخت خود به جنگنده های آمریکایی اف-۱۶ ، به منظور متقاعد کردن کرواسی برای خرید این جنگنده ها، سبب خشم دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شده است.

شرکتهای وزارت دفاع آمریکا و مقامات این کشور طی هفته‌های گذشته از رژیم صهیونیستی خواسته بودند حق مالکیت معنوی ساخت این جنگنده‌ها را پرداخت یا  این قرارداد را لغو کند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1221408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =