امینی، نماینده هشترود: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اجرا شود

ایرنا نوشت: نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی خواستار اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری شد و گفت: این قانون پس از گذشت ۱۱ سال از تصویب آن اجرا نشده است.

تعرفه خدمات پرستاری سال ۱۳۸۶ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده اما به دلیل آنچه که «کمبود منابع» خوانده می شود هنوز اجرایی نشده است. 

سد حمزه امینی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از پرستاران شاغل در هشترود افزود: سازمان های بیمه گر نیز نسبت به پرداخت به موقع مطالبات کارکنان بهداشتی اقدام کنند.

وی همچنین از نبود تجهیزات ارتوپدی، دستگاه سی تی اسکن و دستگاه لاپاراسکوپی در بیمارستان امام حسین (ع) انتقاد کرد و گفت: نبود این دستگاه ها سبب شده تا بیماران و آسیب دیدگان تصادفات جاده ای به تبریز و سایر شهرها اعزام شوند.

امینی ایجاد پایگاه های اورژانس امدادی در آزاد راه پیامبر اعظم (ص) را ضروری دانست و گفت: یک ششم مساحت کل آزادراه پیامبر اعظم (ص) در محدوده شهرستان هشترود قرارداد و باید برای ارایه خدمات به مسافران، مراکز خدماتی و تفریحی و پایگاه های اورژانس مجهز در این محدوده احداث شود.

وی همچنین به دستاوردهای طرح تحول سلامت در شهرستان هشترود نیز اشاره کرد و افزود: بازسازی کامل، تجهیز و راه اندازی اورژانس بیمارستان با ۱۹ تخت، احداث و تجهیز بخش زایمان (LDR ) با سه تخت، راه اندازی و تجهیز بخش های آی.سی.یو. و سی.سی.یو. با ۴ تخت، تعمیرات اساسی بخش های بستری، راه اندازی رادیولوژی دیجیتال،

تعمیر و تجهیز پانسیون پزشکان، راه اندازی سایت امحا زباله و خرید دستگاه های مربوطه از جمله دستاوردهای این طرح بود.

حجت الاسلام علی رحیمی امام جمعه هشترود نیز در این مراسم خواستار کمک و توجه ویژه به وضعیت پرستاران شد و گفت: جامعه باید اهمیت کار پرستار و دشواری آن را درک کند زیراکه پرستاری تنها مراقبت از بیمار نیست بلکه دمیدن روح زندگی در تن رنجور بیمار است.

در این مراسم از پرستاران نمونه شهرستان تجلیل شد.

شهرستان هشترود با ۵۷ هزار جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1221921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =