مراجعه ماهانه ۳ هزار وسیله نقلیه به مراکز معاینه فنی استان آذربایجان‌غربی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان‌غربی گفت: از آغاز سال جاری تا پایان آذر ماه نزدیک به ۲۷ هزار انواع وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی و مکانیزه آذربایجان غربی مراجعه کرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، ارسلان شکری با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون جهت نظارت بر ایمنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین ۲۷ هزار دستگاه شامل کامیون ، بارگیر ، کامیونت ، اتوبوس و مینی بوس به مراکز معاینه فنی و مکانیزه استان مراجعه نمودند .

شکری اظهار کرد: از نزدیک به ۲۷ هزار انواع وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی ، ۱۰۳۵ خودرو از معاینه فنی رد شده و بقیه قبول شده اند که البته لازم به توضیح است ۱۷۳۰ مورد هم بعد از اصلاح نقص شرایط قبولی را کسب نمودند .

وی افزود : انواع کامیون ، انواع کشنده و انواع بارگیر به ترتیب جزو بیشترین وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان بودند و ۱۸۳۸ دستگاه اتوبوس و ۲۵۵۴ دستگاه مینی بوس نیز از دیگر وسایل نقلیه عمومی جاده ای بودند که در این مدت به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد : معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین از اهمیت خاصی مخصوصا در اتوبوس ها و مینی بوس ها برخوردار است چرا که با امنیت و آسایش مسافران و حفظ جان آنها ارتباط مستقیم دارد.

وی گفت: عمل نکردن صحیح سیستم ترمز بیشترین علت ردی معاینه فنی در اتوبوس ها و مینی بوس ها است و آج لاستیک و میزان آلایندگی نیز از دلایل دیگر عدم قبولی این وسایل نقلیه در معاینات فنی است.

 این مقام مسئول در پایان از صاحبان شرکتهای حمل و نقل کالا و مسافر و رانندگان وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین خواست با جدیت تمام مسایل فنی و ایمنی را رعایت کنند و با کارشناسان فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند .

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1222019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =