۰ نفر
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
تشدید جنگ داخلی در فیلیپین

ایرنا نوشت: منابع خبری گزارش دادند؛ جنگ داخلی در فیلیپین علیه شورشیان ضد دولتی در مرکز این کشور شدت گرفته به طوریکه این درگیری ها منجر مجروح شدن دست کم 10نیروی نظامی و تخلیه اجباری تعداد زیادی از ساکنان این مناطق شده است.

به گزارش رسانه های فیلیپینی ، گروههای چپگرا در فیلیپین در 50 سال اخیر با دولت مرکزی در این کشور جنوب شرق آسیا در جنگ بوده اند.
کاپیتان فرانسیس آگنو سخنگوی ارتش فیلیپین اعلام کرد که شورشیان گروه شبه نظامی 'ارتش جدید خلق' به طور مستمر اقدام به بمب گذاری های متعدد در این منطقه می کنند که این امر سبب شده ساکنان بومی به دلیل درگیری های متعدد ناگزیر از خروج از منطقه شوند.

طبق این گزارش گروه شبه نظامی 'ارتش مردم جدید' که ارگان نظامی شورشیان چپگرا دراین کشور هستند بیش از 4 هزار نیرو دارد و از سال 1969تاکنون دراین منطقه علیه دولت مرکزی درحال جنگ است.
جنگ داخلی میان دولت فیلیپین و گروه شورشی مزبور یکی از طولانی ترین جنگ های داخلی در کشورهای جنوب شرق آسیاست.

دولت های پیشین فیلیپین از سال 1986 تلاش برای گفت وگو های صلح با شورشیان منطقه را مورد پیگیری قرار داده که تاکنون نتایج مشخصی نداشته است.

رودریگو دوترته رئیس جمهوری کنونی فیلیپین پس از روی کار آمدن در سال 2016، دستور به قطع روند گفت وهای صلح را میان دولت و شورشیان که حدود 50 سال سابقه دارد ، داده است.
پس از این دستور شرایط جنگی کامل میان نیروهای دولت و شورشیان چپگرای این کشور ایجاد شده است.
گروههای شورشی نیز اعلام کردند که هدف آنها سرنگونی دولت مرکزی در فیلیپین است.

رهبران مائوئیست فیلیپین که مذاکرات صلح آنها با دولت دوترته حدود درسال 2016 به نتیجه نرسید، از اواخر دهه 1980 تاکنون در هلند در تبعید به سر می برند.

'دوترته' پس از به قدرت رسیدن، مذاکرات با شورشیان را آغاز کرد، اما رسانه های این کشور گزارش دادند افزایش حملات مائوئیست ها این مذاکرات را متوقف کرد.

دوترته نیز با اظهار خشم خود در مورد افزایش حملات 'ارتش مردم جدید' (NPA) - شاخه نظامی حزب کمونیست فیلیپین - این گروه را یک 'سازمان تروریستی' معرفی کرد که فرایندهای صلح دهه های اخیر را از بین برده است.
نیروهای شورشی برای بیش از پنج دهه با دولت مرکزی این کشور در حال جنگ هستند که بر اثر این درگیری ها تاکنون بیش از 40 هزار نفر کشته شده اند که این امر سبب شده تا رشد و پیشرفت در یکی از مناطق غنی از منابع فیلیپین با مانع جدی مواجه شده است.
 

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1222024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =