آیت‌الله جوادی‌آملی: بداخلاقی و غارتگری فرهنگی غده بدخیم جهان کنونی است

باشگاه خبرنگاران نوشت: آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: از آنچه امروز در فرانسه اتفاق افتاده، متاسفیم؛ این هم نتیجه راه بستن دیگران بود، چون عده‌ای بیراه رفته اند و منجر به این حواث درمنطقه، جهان و فرانسه شدند.

 آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید در دیدار پرفسور «هنری دولهوگ»، رئیس دانشگاه کاتولیک فرانسه و هیات همراه، با بیان این که پیام مشترک انبیا الهی یکی می‌باشد و آن توحید خدا است، افزود: یعنی خدا آفریدگار نظام، انسان و جهان و حسابرس همگان است و در این حسابرسی هیچ کس با خدا شریک نیست.

آیت الله جوادی آملی اضافه کرد: حضرت عیسی (ع) مانند سایر انبیا الهی مخلوق خدا هستند و در این اضلاع سه گانه آفرینش، خلقت و حسابرسی سهمی ندارند.

اهم سخنان  آیت الله جوادی آملی بدین شرح است:

* در رابطه با انسان آنچه در جهان کنونی به عنوان غده بد خیم مطرح است، همان بداخلاقی و غارتگری فرهنگی است؛ جهان را هیچ چیزی مگر انسان تهدید نمی‌کند.

*معتقدیم انسان از خاک و روح تشکیل شده است؛ بدن که از خاک است به خاک برمی گردد؛ ولی روح نه از خاک است و نه به خاک برمی گردد؛ بلکه مجرد است؛ به همین دلیل که روح مجرد است، سال و ماه و خستگی ندارد.

*انسان مانند عدل، حقیقت جاودانه دارد و تمام سرمایه و ثروت به خود انسان برمی گردد؛ انسان در دنیا جمعی و اجتماعی زندگی می‌کند؛ اما بعد زندگی بعد مرگ جمعی است نه اجتماعی.

*انسان اولین و آخرین و میلیاردها بشر، یک روزی در صحنه قیامت جمع می‌شوند؛ ولی هر کدام تنها در قیامت و برزخ زندگی می‌کنند؛ با همه این احوالات مزاحم همدیگر نمی‌شوند و نیستند و نه از کسی دیگری کمک می‌گیرند.

*این اصل کلی می‌فهماند بین خود و خدا رهاوردی داشته باشیم و آن داشتن عقیده و عمل صالح است؛ این دو اصل را حضرت عیسی (ع) و پیامبر (ص) به خوبی تبیین کردند.

*درباره انسان آنچه که جامع کنونی را تهدید می‌کند، فراموشی خود است؛ امام علی (ع) فرمودند: «من در شگفتم که مردم ابزاردست شان را گم می‌کنند و به سراغ رهبران الهی نمی‌روند».

*کسی به حق خود قانع نیست، راه خود را گم کرده است؛ انبیاء الهی صراط مستقیم می‌باشند، نه راه کسی را می‌بندند و نه به بیراه می‌روند.

*آنچه در جنگ اول و دوم، متاسفانه جنگ نیابتی اتفاق افتاد، راه بستن دیگران بود و از آنچه امروز در فرانسه اتفاق افتاده، متاسفیم؛ این هم نتیجه راه بستن دیگران بود، چون عده‌ای بیراه رفته اند و منجر به این حواث در منطقه، جهان و فرانسه شدند.

*به عنوان نمونه، رهبران الهی چنین فتوا دادند که اموال و ثروت‌ها به منزله خون جامعه است؛ خون باید به همه اعضاء بدن برسد و هر عضوی به اندازه از خون سهم دارد.

* ثروت خون جامعه است؛ اگر در دست عده‌ای باشد، بقیه فلج اند و این فلجی گاهی به صورت شورش مردمی در می‌آید.
*انبیا الهی آمده اند تا اموال را تنظیم کنند و از این طریق جلوی شورش را بگیرند؛ اگر به رفتار عاقلانه رهبران الهی عمل شود، کدورت و تاریکی از آئینه دل می‌رود.

* آیینه دل اسرار عالم را نشان می‌دهد؛ بعد انسان احساس نیکی و نشاط می‌کند.

*همه بدانند تا زنده ایم نسبت به دیگران مسئولیم، ما موظفیم با محبت الهی و رافت به دیگران زندگی کنیم. اما آن محبت و احسان کار است برای نتیجه‌ای و آن نتیجه به دو بخش تامین اجتماعی در دنیا و سعادت ابدی در آخرت تقسیم می‌شود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1222172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =