سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان: شرق استان توان گردشگری بالایی دارد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان:شرق استان توان گردشگری بالایی داردسرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: شرق استان پتانسیل گردشگری بالایی دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، «مهدی جمال» امروز و در دیدار با کارکنان اداره میراث فرهنگی شاهرود، افزود: جنگل ابر، مجموعه بسطام و خرقان، جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان از جمله قابلیت های گردشگری شهرستان شاهرود است.

وی بر  فعال شدن انجمن های میراث فرهنگی با کمک جوانان تاکید کرد و گفت: با اعتبارات دولتی نمی توان زمینه حفاظت از آثار تاریخی را فراهم کرد.

وی بر ایجاد و افزایش زمینه مشارکت مردم در زمینه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد و افزود: ایجاد اشتغال روستایی از جمله برنامه های این اداره کل است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: هفته صنایع دستی سال آینده، فروشگاه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی شاهرود افتتاح می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود نیز در این دیدار گفت: شهرستان شاهرود دارای ۶۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی است.

«حمیدرضا حسنی» افزود: این شهرستان دارای ۳۶ اقامتگاه بوم گردی و ۳۶ خانه مسافر است و از این نظر رتبه نخست استان را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

وی گفت: با برگزاری جشنواره های مختلف و ایجاد اقامتگاههای بوم گردی، پای گردشگران به دورترین روستاهای شاهرود باز شده است.

حسنی با اشاره به فعالیت ۲ هزار هنرمند در شهرستان شاهرود گفت: سفال و سرامیک، نمد، گلیم و معرق از جمله رشته های شاخص شاهرود است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1222434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =