۰ نفر
۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۲
۷ گمشده در زردکوه نجات یافتند

فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: با حضور بخشدار بازفت، همکاری مردم محلی و گروه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر هر ۷ روستایی گمشده در ارتفاعات زردکوه نجات یافتند.

مرتضی زمانپور فزود: این افراد که گرفتار کولاک برف شده بودند، پس از سه شبانه روز سردگردانی در برف و کولاک به کانون خانواده های خود بازگشتند.
وی، ارتفاع برف در گردنه های این شهرستان را ۲ متر و نیم اعلام کرد و گفت: در چنین شرایطی برف مسیر ارتباطی روستاها را مسدود کرده است و مردم منطقه باید نسبت به ترددهای خود مراقبت بیشتری داشته باشند.
زمانپور با بیان اینکه تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان بسیار کُند است، تصریح کرد: تردد از گردنه های چری و شاه منصوری ممنوع شده است و توصیه می شود مردم از سفرهای غیرضرور به این منطقه خودداری کنند.
فرماندار شهرستان کوهرنگ همچنین از تشکیل کمیته امنیت بحران و نیاز جدی به ماشین های برف روب در شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به گستردگی محورهای مواصلاتی، موقعیت کوهستانی و بارش شدید برف با پیگیری مسئولان ارشد استان هفت دستگاه ماشین سنگین برف روب به تجهیزات راهداری شهرستان اضافه شد.
گفتنی است، ۲ تن از گم شدگان در ارتفاعات شهرستان کوهرنگ از سه روز گذشته و ۵ تن از گم شدگان از صبح امروز در منطقه پاوشتک زردکوه گرفتار کولاک برف شده بودند.
چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری شهرکرد قرار دارد.
کوهرنگ از مناطق کوهستانی و برف گیر چهارمحال و بختیاری است که پس از یک دهه خشکسالی و کمبود بارش ها، در سال زراعی جاری از بارش های موثری برخوردار شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =