مرکز تحقیقات رازی خرم‌آباد در بین ۲۰ مرکز برتر کشور قرار گرفت

نتیجه ی ارزشیابی سالیانه ی مراکز تحقیقاتی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در سال گذشته اعلام شد که طبق آن مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی رازی خرم آباد از بین ۲۳۳ مرکز هم ردیف در کشور در جایگاه شانزدهم قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این ارزشیابی مهم ترین موارد در نظر گرفته شده در این ارزشیابی شامل ارجاع به مقالات مراکز و مقوله ی اچ ایندکس می باشد که مرکز رازی در ارجاع مقالات رتبه ی هفتم ودر اچ ایندکس در رتبه ی دهم کشور قرار گرفته است.

مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی رازی در سه سال اخیر همواره جزو ده درصد مراکز اول هم ردیف خود قرار داشته است و با احتساب بالا این موقعیت خود را هم چنان حفظ کرده است.

مهم ترین رویکردهای این مرکز شامل گسترش همکاری ها و تفاهم با سایر مراکز و موسسات علمی و دانشگاهی داخل و خارج استان مانند میزبانی دوره پسا دکتری، درآمدزایی با استفاده از ارائه خدمات پژوهشی آزمایشگاهی به محققین، دانشجویان و مخترعانو   تعامل با معاونت علمی ریاست جمهوری در راستای توسعه طرح زیست فناوری دانش آموزان می باشد.

تمرکز بر جنبه های  درمانی برخی بیماریها

در حال حاضر در مرکز تحقیقاتی رازی خرم آباد پروژه هایی از جمله تمرکز بر جنبه های  درمانی برخی بیماریها از قبیل اختلالات قلبی، بیماری مولتیپل اسکروزیس(MS)، سرطانها و دیابت در راستای ارتقا نانوتکنولوژی در حال اجرا است.

در همین راستا رئیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی رازی گفت: این مرکز باتوجه به امکانات آزمایشگاهی مناسب، پذیرای تمامی اعضای محترم هیات علمی و دانشجویان در سطوح مختلف جهت انجام طرحهای تحقیقاتی و پایان نامه های دانشجویی به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اکثر رشته های علوم پایه و نیز دانشجویان دکتری حرفه ای ( پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی) دانشگاه علوم پزشکی لرستان و نیز سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش استان می باشد.

دکتر اصغر سپهوند کمبود اعتبارات پژوهشی در سطح کشور را واقعیتی گریز ناپذیر دانست و عنوان کرد: میزان رشد پروژه های مرکز رازی نیز مانند سایر مراکز تحقیقاتی تحت شعاع کمبود اعتبارات قرار گرفته است. وی ادامه داد:  البته معاون محترم تحقیقات و فناوری دانشگاه با توجه به اهمیت حیاتی اعتبارات پژوهشی در پیشبرد اهداف تحقیقاتی پیگیری هایی انجام داده اند که به زودی عملیاتی خواهند شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =