اغاز عملیات اجرایی ۲ طرح درشهرستان بروجن

عملیات اجرایی ۲ طرح کشاورزی روز پنجشنبه با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان بروجن چهارمحال و بختیاری آغاز شد

به گزارش خبرگزاری خبر انلاین استان چهارمحال وبختیاری ، محمود حجتی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح های کشاورزی شهرستان بروجن با اشاره به تدوین و تصویب برنامه اقتصاد مقاومتی در زمینه توسعه کشت گیاهان دارویی، افزود: با کشت این گیاهان، علاوه بر حفظ گونه های دارویی بر درآمدزایی کشاورزان و بهره برداران اراضی کشاورزی و مرتعی کمک می شود.
وی اظهار داشت : راه اندازی واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی در حاشیه طرح های کشاورزی به خصوص طرح های کشت گیاهان دارویی علاوه بر درآمدزایی ارز آوری خوبی برای کشاورزی و اقتصاد کشور خواهد داشت.
وزیر جهاد افزود: بهره برداران با استانداردسازی تولید، بسته بندی و فرآوری می تواند در توسعه این بخش فعالیت کنند.
حجتی گفت : کشت گیاهان در مناطق مختلف کشور براساس موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب و هوایی قطب بندی و کشت می شود.
وی، به خشکسالی های اخیر و کمبود بارش اشاره کرد و گفت: با کشت گیاهان کم آب بر و همچنین گیاهان دارویی می توان زمینه اشتغال در بخش صنعت گیاهان دارویی را افزایش داد.
وزیر جهاد کشاورزی بر ایجاد تعاونی های تخصصی گیاهان دارویی، برنامه ریزی برای جذب اعتبارات آبخیزداری و تولید گیاهان ارگانیک تاکید کرد.
استاندار چهارمحال وبختیاری نیز گفت: نبود صنایع تبدیلی در استان یکی از مشکلات بخش کشاورزی است.
اقبال عباسی افزود: سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، شیلات و دامی در استان تولید می شود که کمبود صنایع تبدیلی و فرآوری باعث شده سود و درآمد این بخش به سمت دلالان برود.
به گفته وی، این استان به لحاظ وجود منابع آب و خاک مناسب برای توسعه کشاورزی و دامپروری و همچنین کشت گیاهان دارویی است که باید علاوه بر گسترش این بخش به بخش فرآوری محصول و احداث واحدهای صنایع تبدیلی نیز توجه شود.
قابل ذکر است با حضور وزیر جهاد کشاورزی عملیات اجرایی ۲ طرح کشاورزی از جمله کشت و صنعت گیاهان دارویی و مجتمع گلخانه ای شاخه بریده در شهرستان بروجن با اشتغالزایی ۱۱۰ نفر آغاز شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =