جشن ۱۰۰ سالگی هنرستان موسیقی تهران/ صالحی: رد پای موسیقی همیشه در ایران وجود دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه موسیقی به عمق تاریخ ایران راه دارد، گفت: از نظر گستره تاریخی جای جای ایران با موسیقی همراه بوده و همه ایران طعم موسیقی دارد، موسیقی ایرانی در دامنه وسیعی از طبقات اجتماعی ایران زمین گسترده بوده و مخصوص یک طبق خاص نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید عباس صالحی بعدازظهر امروز در جشن صد سالگی هنرستان موسیقی تهران با اشاره به این مطلب افزود: صد سالگی بوی ماندن و جاودانگی دارد و این صدسالگی تقارن پیدا کرده با چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و این نشان می‌دهد که ما در امر موسیقی به بلوغ رسیده‌ایم.

او ادامه داد: موسیقی در ایران با لایه‌های مختلفی همراه بوده است. از یک طرف عمق و دامنه این هنر و از طرفی دیگر دایره اساطیری موسیقی در تاریخ ایران همیشه مشهود بوده است. در واقع در سپیده دم تاریخ بشری رد پای موسیقی همیشه در ایران وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: موسیقی به عمق تاریخ ایران راه دارد و از نظر گستره تاریخی جای جای ایران با موسیقی همراه بوده و همه ایران طعم موسیقی دارد، موسیقی ایرانی در دامنه وسیعی از طبقات اجتماعی ایران زمین گسترده بوده و مخصوص یک طبق خاص نیست و همه طبقات به گونه‌ای با موسیقی همراه بوده‌اند.

صالحی یادآور شد: موسیقی ایرانی به گونه‌ای با کلمه و کلام همراه است که می‌توان شعر و موسیقی را دو بال همیشه همراه دانست، همچنین عواطف ناب ایرانی، روح معنوی و شرقی همیشه در موسیقی ایرانی تجلی پیدا کرده و همچنان ادامه دارد.

او در پایان افزود: خوشحالیم که صدسالگی موسیقی ایران را جشن می‌گیریم و امید است هزاران نوع از این نهادها را در کنار هم داشته باشیم و جشن بگیریم. در پرتو صدسالگی این هنرستان می‌تواند ورود به شرایط جدیدی برای موسیقی ایران باشد.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
    0 0
    بگذارید موسیقی نفس بکشد حتما به نفع همه است اشتباهات گذشته را تکرار نکنید