افزایش ۵۴ درصدی بارش‌ها در استان چهارمحال‌وبختیاری

ایرنا نوشت ،: معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میانگین بارش های سال زراعی جاری استان را ۴۰۹ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۵۴ درصد رشد داشته است.

مهرداد قطره سامانی افزود: همچنین این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۸۷۹ درصد رشد برخوردار شده است.

وی از جبران بخشی از کسری بارش برف در کوهرنگ خبر داد و گفت: ارتفاع برف کوهرنگ در دوره بلندمدت در پایان دی ماه ۹۰ سانتی متر بود و ارتفاع ۹۰ سانتی متری فعلی برف در این ایستگاه نشان از عادی بودن بارش های سال زراعی جاری دارد.

قطره سامانی، با اشاره به استقرار توده هوای سرد در استان، تصریح کرد: طی سه روزآینده کاهش محسوس دما تا ۱۲ درجه سانتیگراد زیر صفر در نقاط مختلف استان انتظار می رود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به چیرگی سرما از ۲۸ دی تا ۷ بهمن، بارشی در استان شکل نمی گیرد و ارتفاع برف در استان تثبیت می شود.

گفتنی است، چهارمحال و بختیاری پس از یک دهه خشکسالی و کاهش ۵۰ درصدی منابع آب خود، از بارش های موثر برف و باران در سال زراعی جاری برخوردار شده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش ها در این استان طی یک دهه اخیر استانهای اصفهان، خوزستان و یزد را با چالش مواجه کرده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
    0 0
    خداوندا ترا شکرگزاریم