۰ نفر
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
واکنش چین به گزارش موشکی آمریکا

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: چین جمعه نارضایتی و مخالفت شدید خود را با گزارش دفاع موشکی آمریکا که در آن «تهدید چین» مطرح شده است، ابراز کرد.

گزارش موسوم به «بازنگری دفاع موشکی» Missile Defense Review که روز پنجشنبه در پنتاگون منتشر شد، نخستین به روزرسانی سیاست دفاع موشکی آمریکا پس از نسخه 2010 آن است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از پکن، هوآ چونینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: «این سند، با ذهنیت جنگ سرد و مفاهیم منسوخ، موضوع صلح و گذر زمان را نادیده گرفته و با مانور دادن روی تهدید چین، در مورد رویارویی ژئوپلیتیک و رقابت قدرت های بزرگ اغراق کرده است.»

وی افزود: «این انتخاب طرف آمریکایی به هیچ وجه سازنده نیست.»

وی تأکید کرد این کار به صلح و امنیت منطقه ای ضربه می زند، روند خلع سلاح هسته ای بین المللی را مختل می کند، باعث رقابت تسلیحاتی می شود و توازن و ثبات راهبردی جهان را به لرزه درمی آورد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت چین همچنان حل و فصل موضوع گسترش موشک ها را از طرق سیاسی و دیپلماتیک ترجیح می دهد و با دنبال کردن منافع خود به قیمت امنیت و منافع دیگر کشورها مخالف است.

وی با تأکید بر اینکه چین مسیر توسعه مسالمت آمیز و سیاست دفاع ملی با ماهیت دفاعی را در پیش گرفته است، خاطر نشان کرد چین در زمینه توسعه نیروهای راهبردی خود همچنان خویشتن داری نشان داده است و قصد ندارد تهدیدی برای هیچ کشور از جمله آمریکا باشد.

وی افزود: «ما از طرف آمریکایی می خواهیم ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارد، صلح منطقه ای و جهانی را با رفتاری مسئولانه حفظ کند و تدابیر ملموسی برای حفاظت از صلح و ثبات بین المللی اتخاذ کند.»

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1223907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =